me2

Alla inlägg under september 2011

Av Niffe & KM - 2 september 2011 08:38

Jag och min kära fästmö har vissa problem att festa till det ihop. Varje gång har det slutat med tråkigheter. En gång var det mest mitt fel, nu sist var det faktiskt hennes. Oavsett vem det är som bär skulden för att kvällarna avslutas sjukt tråkigt bryr jag mig faktiskt inte om. Däremot är jag lite orolig för hur det ska gå framöver. Tänk om nästa gång blir likadan, då slutar jag att gå ut med love, för det är helt enkelt inte värt det. Att börja bråka och sura varje gång vi har druckir lite mer än brukligt med vin ute är så onödigt och dumt. Det är inte direkt jätteallvarliga bråk men samtliga gånger har någon av oss faktiskt fått sina känslor sårade och blivit ledsen. För mig är detta ett stort problem, vi ska ju leva hela livet ihop, hur ska vi då göra i de kommande 60 åren med det här med festande?


Innan vi går ut nästa gång ska jag prata med henne. Säga att vi ikväll får göra vårt yttersta för att inte hålla på som innan. För det är så jäkla tradigt. Skulle någon ha tips på hur man kan undvika detta (utan för den delen sluta att gå ut ihop) så skriv gärna. Jag vore hemskt tacksam.


//Niffe



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards