me2

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Niffe & KM - 7 april 2011 12:47

Tyckte så synd om Niffe som inte fått någon sportuppdatering på heeela vintern! Så nu skriver jag ett litet inklägg om det. Var ute med min långa vän igår (hon är lika trött som jag på: "Åh, vad lång du är!" -världens kanske någonsin mest värdelösa kommentar.)  Vi drack öl, kollade på CL och tog en liten whisky i halvlek. Fantastiskt roligt att ha en tjejkompis som är så lik mig på det viset. Inte helt vanligt ändå liksom. Vi har lagt upp värsta planerna för resten av säsongen och sitter och bettar på hur matcherna kommer gå. (Barca spöar Madrid i semin, och sen United i finalen!)


Och så en crash course i ställningarna:

Färjestad i final!

Telge basket i final!

Södertälje Kings i semi!

Fattas bara att Helsingborg gör en toppensäsong också  


//KM

Av Niffe & KM - 7 april 2011 10:28

En av mina största rädslor är att vara tråkig. Jag tror att jag har varit så aktiv med resande och att göra saker för att jag är rädd att upptäcka att jag är tråkig. Eller att andra skulle upptäcka det. Om man har fullt upp hela tiden så hinner inte jag, eller andra, märka det. Jag tror faktiskt inte att jag ÄR tråkig, jag är bara rädd att VARA det. Om jag känner efter liksom.


Det är därför jag är rädd att Å ska tröttna på mig. Vi har väldigt lugna helger ihop där vi gosar, läser, kollar film och lagar god mat. Tänk om hon tycker att jag är tråkig och vill ha någon annan som är mer av ett äventyr. Jag frågade henne för några dagar sedan om hon tyckte det och om hon ville göra mer saker. Vara mer aktiv. Men samtidigt är det ju detta jag ha velat ha, jag har alltid velat bli lugnare och vara nöjd med det. Men rädslan finns där i alla fall. Rädslan att ta det lugnt och inse att jag kanske är tråkig.


//Niffe

Ovido - Quiz & Flashcards