me2

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Niffe & KM - 27 maj 2011 16:49

Om Niffe nu söker bostäder så ska jag minsan också söka grejer. Skulle i och för sig behöva söka bostad jag också eftersom jag kommer bli utkastad framåt höstkanten... Men nää, det lööööser sig. Så istället ska jag söka pojkvän!


  • Sportig, så att jag inte lägger ner min träning. Vi behöver inte träna tillsammans, men när jag umgås med vältränade människor skäms jag lite och äter inte så fasligt mycket kakor.
  • Lång eller bred. Har kommit fram till att en kombination skrämmer mig, jag måste kunna ha en möjlig chans att vinna en fight. (Inte på riktigt allstå, men att veta det mentalt känns bra.)
  • Gillar mat. God mat alltså, mängden kan kvitta. Behöver inte kunna laga mat, det räcker med att jag slipper protester när det blir något annat än falukorv och färdiga köttbullar. Vill inte vara ihop med en vuxen femåring igen!
  • Äventyrlig, så att semestrarna blir lite livade. Ligga på stranden är nice, men när man är på semester med kompisarna blir det ju lite festande och så kanske. Inte lika roligt ensam med sin pojkvän, så då behövs det andra rekreationsformer.
  • Singel. Viktigast av allt! Han ska bara vara ihop med mig. Ända från början liksom.

//KM - Hur svårt kan det vara?

Av Niffe & KM - 27 maj 2011 15:57

Tittar på stugor och drömmer mig bort till lata sommardagar vid torpet. Hänga blöta badhandukar på tork i äppleträden efter att man tagit ett dopp i sjön. Ett glas saft som står kvar vid utemöblerna och getingar som surrar runt det. Å som grejar i landet och jag håller på att måla vid ett fönster.


Jag vill ha den drömmer så otroligt mycket. Svarade på en annons på blocket och gubben ringde direkt. Du måste fixa brunnen och en liten bit vid taket men annars är det tipptopp. Jaaaaaa, förutom att tapeterna är lite omoderna då. Det var väl 29 år sen jag gjorde nå vid dem. Och såklart kanske man behöver måla lite men inga stora grejor. Jaaaaa, sen är det ju så att visst behöver man kanske kolla vattnet då för det är egen brunn men det har alltid räckt åt mig. Å jaaaaa, så är det ju väldans fint här då, jag har bott själv länge men ska flytta till lägenhet. Och joooo, det är ju tråkigt att lämna kåken men visst, det är ju så. De som köpte huset innan bodde i Växjö och skulle ha sommarhus men de flyttade ut på landet på riktigt och då behövde de ju inget sommarhus. Och sen flyttade jag in och nu flyttar jag ut och du får ju kåken för 75 000 under taxeringsvärdet. Billigare vid snabb affär.


Jaha, vad innebär det i pengar? Alltså billigare, hur mycket billigare?


Jaaaaaaa, jag har inte tänk på det.


Nähä.


//Niffe

Ovido - Quiz & Flashcards