me2

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Niffe & KM - 8 maj 2011 15:18

Jag är på väg hem till Å med en ryggsäck, en bag i vadera hand och en kappa över armen, handväskan hängandes från lillfingret och telefonen ringer. Svettig, stressad och uppe i varv till tusen. Vill bara in och lämna grejerna, få en kram och knäcka en öl. En liten flicka står strax utanför dörren och tittar på mig med enorma ögon. Hon ser lite ledsen ut och när jag är nästan framme vid dörren, telefonen fortfarande ringandes i fickan, säger hon att hennes hund slitit sig lös. Kan jag hjälpa henne att fånga den? Och jag med alla väskor, kappa och ringande telefon och ba Ja, jag ska hjälpa dig. Lägger bort grejerna på gräset å ba var är hunden då? Visade sig att det var en sån där liten väskhund som man lätt skulle kunna trampa ihjäl med lilltån och den var i buskarna, rädd för att komma ut och skällande som fan. Tanken gick typ: Yes, perfekt avslutning på dagen, hundjäkel. Vi sprang runt och försökte fånga skrället men det gick inte. Hämta din mamma så kan hon säkert ta den. Ungen sprang iväg och under tiden kom en brud men en stor jäkla hund förbi och då kom skrället ut från buskarna och började bita den stora hunden i baken å jag ba ännu mer yes. Mamman kom och skrället blev snäll och den stora hunden såg slokörad ut och kände sig säkert smutsig och utnyttjad efter bakattacken.

Jag lämnade gruppen av folk och hundar, tog mina väskor och kappan och fiskade fram telefonen och stängde av den och gick in genom porten och ringde på Å:s dörr å ba: Älskling, ge mig en öl!

 

//Niffe



Av Niffe & KM - 8 maj 2011 12:24

Jahapp, då har jag varit officiellt 25 i två veckor. Många verkar tycka att det är en viktig ålder, att det är speciellt och viktigast av allt att jag är gammal numera. Bryr mig faktiskt inte, och tycker verkligen inte att 25 är särskilt mycket. Till hon som sa  det undrade jag hur det kändes att fylla 30 snart? Det var nog lite där skon klämde, att hon känner sig gammal och vill gärna att andra ska tycka det också. Sorry E, just ain't feeling it.


Men vi pratade lite vuxenpoäng igår i alla fall, och då fick jag en del. Jag hade bakat kakor och bullar och dessutom beställt vin från systemet. Lite creddigt. Var väldigt blandade åldrar på festen så vi hade en del att diskutera. Slutsatsen blev ändå att åldern faktiskt bara är en siffra (hör och häpna!) och att så länge man har barnasinnet kvar kommer man aldrig bli helt vuxen (eller gammal). Så jag visade mina rävtofflor och frågade om jag var gammal... Eeeh nej.

 

//KM

Ovido - Quiz & Flashcards