me2

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Hundskrälle.

Av Niffe & KM - 8 maj 2011 15:18

Jag är på väg hem till Å med en ryggsäck, en bag i vadera hand och en kappa över armen, handväskan hängandes från lillfingret och telefonen ringer. Svettig, stressad och uppe i varv till tusen. Vill bara in och lämna grejerna, få en kram och knäcka en öl. En liten flicka står strax utanför dörren och tittar på mig med enorma ögon. Hon ser lite ledsen ut och när jag är nästan framme vid dörren, telefonen fortfarande ringandes i fickan, säger hon att hennes hund slitit sig lös. Kan jag hjälpa henne att fånga den? Och jag med alla väskor, kappa och ringande telefon och ba Ja, jag ska hjälpa dig. Lägger bort grejerna på gräset å ba var är hunden då? Visade sig att det var en sån där liten väskhund som man lätt skulle kunna trampa ihjäl med lilltån och den var i buskarna, rädd för att komma ut och skällande som fan. Tanken gick typ: Yes, perfekt avslutning på dagen, hundjäkel. Vi sprang runt och försökte fånga skrället men det gick inte. Hämta din mamma så kan hon säkert ta den. Ungen sprang iväg och under tiden kom en brud men en stor jäkla hund förbi och då kom skrället ut från buskarna och började bita den stora hunden i baken å jag ba ännu mer yes. Mamman kom och skrället blev snäll och den stora hunden såg slokörad ut och kände sig säkert smutsig och utnyttjad efter bakattacken.

Jag lämnade gruppen av folk och hundar, tog mina väskor och kappan och fiskade fram telefonen och stängde av den och gick in genom porten och ringde på Å:s dörr å ba: Älskling, ge mig en öl!

 

//Niffe



 
 
Foppa

Foppa

9 maj 2011 08:23

Hahaha. Svårslaget.

http://www.foppa.webblogg.se

Niffe & KM

11 maj 2011 09:35

Eller hur! :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niffe & KM - 2 september 2011 08:38

Jag och min kära fästmö har vissa problem att festa till det ihop. Varje gång har det slutat med tråkigheter. En gång var det mest mitt fel, nu sist var det faktiskt hennes. Oavsett vem det är som bär skulden för att kvällarna avslutas sjukt tråkigt ...

Av Niffe & KM - 31 augusti 2011 14:50

Igår satt jag på middag med en otroligt vacker kvinna. Hon var i dryga 40-årsåldern med lockigt mörkt hår, mörka ögon och hade liksom något speciellt över sig. En av gubbarna som höll i underhållningen flörtade vilt med henne. Till en början blev hon...

Av Niffe & KM - 27 augusti 2011 08:31

  Kollade in aftonbladet och ett stående klick för min del är Dagens Look. Jag tycker att det är skoj att se vad kändisarna har på sig. Idag blev jag lite överraskad av att den snyggast klädda (enligt moi) är playboy-bunnyn Kendra. Snygg klänning, ...

Av Niffe & KM - 26 augusti 2011 13:18


Alla känner vi väl till teorin med att ha frikort. Alltså att man i ett förhållande väljer ut ett par personer, ofta kändisar, som man får ligga med om tillfälle skulle ges. Och det räknas inte till otrohet. Okej, det är vida känt men nu undrar jag h...

Av Niffe & KM - 25 augusti 2011 15:45

Förlovad, sambo på riktigt i ny lägenhet och haft en sjuhelsikes bra resa med KM. Mycket skoj och dunderfest planerad i oktober. Jag vill bara säga att livet är förträffligt, ibland bland blir det precis som man vill!   Okej, vi går tillbaka till...

Ovido - Quiz & Flashcards