me2

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Niffe & KM - 31 juli 2011 02:39

Skämtar du? Kallar du MIG för rasist? Att jag berättar en historia som går ut på att jag är rädd för maskerade män i Backa handlar inte om rasism, det handlar om självbevarelsedrift. Att bli kallad för rasist kan ibland såra lika mycket som om jag verkligen hade yttrat mig fientligt om att din bror var svart.... Sånt kan man inte bara kalla folk för hur som helst. Efter en uppväxt i Södertälje är jag hjärtligt trött på det.


Och jag blev ännu mer förvånad när tvåbarnspappan kallade mig för det. I sängen efter att vi pippilurat. Jo men precis, det är därför jag ligger här med en halv spansk jude, för att jag verkligen hatar andra religioner och "raser" (tycker faktiskt att människor tillhör samma ras oavsett hudfärg, jag vet det är en störd tanke... Men sån är jag!)


//En aningens bitter KM


Ovido - Quiz & Flashcards