me2

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Niffe & KM - 9 augusti 2010 21:02

För en gångs skull kan jag verkligen instämma med Aftonbladet. Många av mina vänners föräldrar är skiljda och jg tycker det verkar ha blivit lite för lätt, många ger upp, eller så har de helt enkelt gått för fort fram från början. Tycker att det är lite konstigt att det är vanligare att skilja sig än att vara gifta för livet...


Så när jag läste den här artikeln fick jag faktiskt en lite ljusare syn på framtiden. Vår generation må ha en lite rubbad syn på sex, det är okej att ligga runt och man kan mycke väl ha sex utan att det är känslor inblandade. Men sen å andra sidan är det många som efter det vill ha något riktigt seriöst, med "gammeldags" värderingar om äktenskap och barn. Man vill inte hamna i en splittrad familj igen, utan skapa sig en ny och stark.


Jag tycker ändå  det verkar sundare då att "leka av sig" och verkligen veta vad man vill, än att dra förhastade slutsatser och göra något man ångrar senare i livet när det påverkar fler än en själv. Sen är det ju bara det lilla problemet att man måste hitta någon som är på samma nivå, som också letar efter det seriösa och är klar med lekandet. Oddsen kanske minskar för oss? Men om man väl lyckas, så kanske vi lyckas bättre?


http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article7563814.ab


//KM ("I am bored, take your clothes off!")

Ovido - Quiz & Flashcards