me2

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Niffe & KM - 15 augusti 2010 11:58

Detta var en klassiker Niffe... Du hade dött!  Min lilla IT-tekniker har messat mig i helgen och försökt få till en öl. Men det blev aldrig av. De andra igår undrade vem han var och varför jag inte la in en stöt. Berättade att jag googlat honom lite och att han har lajvat i någon soldatgrupp. De klädde ut sig till millitärer med kammo och vapen och gjorde uppdrag.


Då dyker pojken (Ja han såg ut som 15 i alla fall) vid bordet bredvid in i samtalet: "Hörde jag millitär? Har du varit soldat?" Eh nej... det var långt ifån det vi pratade om. "Jag har gjort lumpen precis, vad pratade ni om ?" Okaaaj. En av tjejera svarade åt mig att jag är ekonom. Då dyker hans kompis in (en liten pojke med derads, ser lite sliten ut och luktade nog lite illa om man satt för nära): "Oh, spännande! Vart då? På handels? Där vill jag gå!" Okaaaj.


När soldatpojken tappade intresse fär mig började han ragga på en av kilarna istället som hade gjort lumpen, för det var ju mycket mer spännande. Då bröt vi ihop och gick.


//KM

Av Niffe & KM - 15 augusti 2010 11:51

Satt på en tervlig uteservering igår med någar vänner, snackade skit och drack öl. Blev inte särskilt vilt liksom. Det råkade vara samma uteservering som vi var på inan SATC2, lltså den där kyparen och jag har flörtat i ett år ungefär. Men oftast har jag varit där med mamma och en gång med massa kompisar så vi har inte riktigt kunnat prata. Men igår... ;o) Har hanns nummer och tänker definitivt ringa någon dag. Eller messa, för jag är jäkligt feg.


Lärde mig också att man inte ska dömma alla så fort. Fårgade om han jobbade heltid där... Ja, just nu men ska snart fortsätta min utbildning. Pilot. :P nice! Hade pluggat i USA men fått avbryta för personliga omständigheter och hamnat på restaurangen under tiden det löste sig. Lite spännande i alla fall.


//KM

Av Niffe & KM - 15 augusti 2010 11:20

Inatt pep det till i telefonen: Är du i stan?

Jag svarade inte, klockan var lite över ett och jag upskattar inte late-night-sms av den typen. Hade han bara velat ses så hade smset kommit tidigare. Men detta var ett "ska vi träffas och hångla lite-sms". En halvtimme senare ringde han. Jag svarade inte men jag ville nog egentligen. But why? Det känns lite onödigt då han är här och jag är där och han är sån och jag tror inte att en sån är vad jag vill ha. Ännu ett hångel, ännu en grabb, ännu en ego-boost som försvinner snabbt. Why? Jag är så över det. Vart kommer vi med det? Ännu ett meningslöst hångel? Jag vill ha något riktigt. Fjärilar i magen, sms som kommer tidigare än så. Någon som bryr sig om mer än om jag bara är i stan för att han vill ha lite närhet.


Damn! Det är inte roligt att bli vuxen på riktigt, förut var ett hångel den bästa avslutningen på en lördagsfest. Konstigt.


/Niffe 

Ovido - Quiz & Flashcards