me2

Alla inlägg den 24 september 2010

Av Niffe & KM - 24 september 2010 09:39

Kaffe med nästan-kollegorna. Mrs M och jag pratar om att satsa. "Man kan inte bromsa sig ur en uppförbacke!!" säger jag och lånar ett klassiskt Sally-citat. Mrs M nickar entusiastiskt och svarar med ett "...och man kan inte backa in i ett projekt och tro att det ska bli bra!". Fy vad kloka vi är!


Tillbaka vid datorn så kommer verkligheten ikapp och alla runt verkar bromsa och backa. Vart är de som gasar in i projekt och skriker: Nu jävlar! med höga röster och har näven i luften?!! Var är ni?! Ta mig med er! Jag vill på tåget som går framåt, inte sitta här med snigeltåget som ska vänta på tusen olika förundersökningar och utlåtandet och sluta med en kraftfull avvaktan.


Dags för action. Jag ska återgå till mina temaveckor, de funkade fint. Från och med idag och en vecka framåt är det Ta-reda-på-vad-jag-vill-göra-vecka! Det betyder grundlig research för vad för alternativ som finns. På fredag nästa vecka inleds Bestämma-mig-för-vad-jag-ska-göra-vecka. Kanske. Vi får se vad som kommer upp. kanske blir det en helt annan vecka. Vem vet. Men nu börjar denna temaveckan och det känns fint.


//Niffe



Ovido - Quiz & Flashcards