me2

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Niffe & KM - 4 januari 2011 10:13

När man tror att något stabiliserat sig och blivit bra så ja, då kommer liksom Livet och trilskas med en. Jag tror att det inte vill att man ska vara för bekväm och ha det för bra för då slutar man liksom att försöka. Eller ja, man liksom slappnar av och gör inte alltid sitt bästa. Livet har sett till att jag inte slappnar av. Jag höll just på att andas ut och luta mig tilbaka och dra en välbehagets suck. men då... PANG! Livet säger att app app app app app!! Trodde du att du kunde slappna av?! Nix nej.


Inget allvarligt, det kommer lösa sig med tiden. Men liksom, just när jag var så bekväm i allt. Damn me. I alla fall. Saken är den att jag imorse sa till tjejen:


"Du, vår rosa bubbla kanske har spruckit nu. Jag måste tillbaka till rutinerna, festen är slut älskling. Jag vill fortfarande ses ofta men allvarligt, man kan inte dricka vin varje dag, käka mängder med trerättermiddagar och äta mängder av godis hela tiden. Och soffan visst, men jag måste komma ut."


Hon svarade:


"Nej. Ta inte sönder vår bubbla, jag är inte redo för verkligheten än."


Och jag tänkte. Verkligheten, kom och ta mig. Jag måste göra något.


Tror ni att jag har fallit ur nykärheten? Jag är lite vilsen just nu. På ett livsplan. Inte när det gäller Å, för henne är jag säker på att jag vill ha i mitt liv. Men allt annat. Verkligheten kommer ikapp och där står mina gamla tankar som väntat tålmodigt. Hur var det nu, trivdes du verkligen på jobbet? Å hur var det med Växjö egentligen, vill du verkligen vara kvar här? vad vill du?


Och jag vill skrika till de där tankarna att jag vet inte! Sluta pressa mig! Måste man verkligen ha alla sina ankor i rad? Kan saker inte bara få vara lite sådär?! Men tankarna menar att nix nej, dags att ta tag i allt. Själen har sitt eget liv att tänka på, bara för att du är kär kan du inte släppa allt annat.


Otacksamma Niffejäkel. Jag borde vara så glad för det jag har.


Förresten. Igår på gymet. Jobbigt. Det värsta jobbiga, jag har fallit i så dålig form! Idag blir det en runda på bandet. Livet måste tillbaka. Jag får panik. Bubblor kanske har den effekten på en.


//Niffe


Ovido - Quiz & Flashcards