me2

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Niffe & KM - 23 november 2010 13:18

Idag har jag gjort det! Äntligen har jag bytt fack och A-kassa efter ett år. Sen nästanbokade jag ett besök på vårdcentralen för att få remiss till Faaabro Dåcktonn som vi säger hemma. Men alla tiderna för detta året (!!!) var slut för sådana oviktiga åkommor som mina. (Tycker jag fått tillbaka tonårsfinnarna, de jävlarna borde ju flyttat hemifrån by now ffs!!).


Nu så, nu är jag på gång. Vad är det mer som jag tänkt göra men aldrig kommit till skott med? Hmmmm, kanske lyckas att städa mitt misärhem idag. Ser ut som en krigszon. Mamma skulle gråtit om hon såg det. Det var ett tag sen jag storstädade, kan ju passa på att julpynta också. Nu kör vi!


//Niffe



Av Niffe & KM - 23 november 2010 00:19

Jag är en lugn person med takt och ton, det krävs mycket för att jag ska bli exalterad. Eller hur! Men ärligt, julen är bland det bästa jag vet. Och det är faktiskt inte julmaten och alla paket. Det är att få vara tillsammans med dem jag tycker om, att få göra folk glada och att spendera lugn och riktig tid med min familj. Att hjälpas åt och göra saker tillsammans. Sen så ÄR maten extremt god och jag gilla rjulklappar. Men helt ärligt så gillar jag mer att ge bort än att få, det är en liten bonus bara. Att fundera och hitta en riktigt bra julklapp till någon annan är värt mycket mer. Musiken, pyntet och snön... Det har jag satt upp redan nu och låtlistan är ordentligt genomkörd.


But all I want for christmas is... Ett jobb! Kan man önska det av tomten? Eller är det mer Jesus avdelning? Kanske Buddah... Nej, han verkar inte gilla moderater och kapitalister särskilt mycket, vill nog inte ge mig ett högavlönat jobb i julklapp.Man verkar vara sjukt missgynnande och partisk som buddist, inget för mig. Jag är mer rättvis och ser till helheten. Har jag det bra, kan jag se till så att andra få det bra.


//KM

Ovido - Quiz & Flashcards