me2

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Niffe & KM - 2 december 2010 15:17

Tydligen. Umgicks med mina vänster-vänner igår... Det måste vara tråkigt att vara vänster, kom på det efter alla diskussioner med tvåbarnspappan också. Man måste vara så negativ till allt. Allt som är bra måste man vrida och vända på så att det blir dåligt.  


Typ, varför ska man leta fel på tomten? Är inte han bra? Står han inte bara för goda saker? Nej, uppenbarligen är han ett kapitalistsvin, har ni inte fattat det? Okej, julen är kapitalistik numera, kan jag hålla med om. Det är affärernas högtid. Coca-cola tomten kan möjligtvis vara en kapitalistisk symbol på grund av företaget han representerar. Men han är väll inte JULtomten heller? Har någon någonsin fått Coca-cola i julkapp? (Inte för att jag skulle klaga...) De flesta kör väll fortfarande julmust ändå liksom. Jag står fast vid att det inte finns några fel på jultomten.(Intesom gäller kapitalism i alla fall.) Han arbetar året om för att ge bort presenter till ALLA barn som är snälla. Hur kan man hitta fel på det?


Och sen att han skulle vara från Turkiet... Det håller jag nog inte riktigt med om heller. Som jag har för mig så är han baserad på ett helgon från Holland som gav bort saker till fattiga barn. Möjligtvis är lite hämtat från de tre vise männen. Var de turkar? Och senare än så hade vi ju julbocken i Sverige. Kolla bara in tant Grön, tant Brun och tant Gredelin... Men turk? Hur måga muslimer har någon som klär ut sig till jultomte en gång om året och knackar på? Ska undersöka detta på nästa semester...


//KM

Av Niffe & KM - 2 december 2010 10:54

Jag känner mig tjatig, jag har tusen saker att skriva om men allt handlar om en och samma person. Jag behöver annan inspiration.


Igår pratade jag återigen i telefon med Å:s bästa vän. Jag fick telefonen tillkastad då Å bytte om till bikini inför snöbadet (förlorad utmaning på Facebook). I alla fall så verkar denna vännen, Miss Li kallar jag henne, vara väldigt trevlig. Li har tjejproblem. Roligt, eller i alla fall lite lustigt, att gayvärlden har precis samma typer av problem. En av tjejerna bor en bit ifrån och är upptagen och Li är väääldigt intresserad. Den andra är grannen och Li är halvintresserad. Vad göra?


- Li, grannen är ju i alla fall där.

- Jamenjavet!

- Du... Öh... Äh... Å kom precis ut i bikini och jag kan inte koncentrera mig.

- Men jäkla snuskhummer, haru int sett en brud i bikini förr?!

- Jo, men vi har ju inte varit ihop så länge så där är fortfarande sådär du vet... Öh... Men... Å för fan, ta på dig nått, Li tror att jag är efterbliven då jag inte kan prata me´na!


Grannen i alla fall, grannen ser bra ut och är trevlig men Li har fått en hang up på hon som bor en bit ifrån. Och vi vet ju alla när man fått in nån i huvudet så flyttar de sällan ut. Inte utan en rejäl fight i alla fall.


//Niffe

Ovido - Quiz & Flashcards