me2

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Niffe & KM - 6 december 2010 17:09

Så är den då här, spellistan från oss, mig och Musikpojken. Mest från Musikpojken för jag glömde bort listan. Har inte hunnit lyssna så mycket på den heller så jag går inte i god för den. Hur många getingar den får får därför vänta. Viktigt att inte gå ut för tidigt med getinggiveriet, man vill ju inte luras liksom.


Så mina vänner. Har ni bra listor så kommentera in länken. Jag är speciellt ute efter en bra rocklista. Med klassiker att avnjuta sådär lite efter jobbet när man har disk som väntar eller ett golv att dammsuga. Var inte snåla, dela med er. Nu :)


Jul


//Niffe



Av Niffe & KM - 6 december 2010 11:01

Alltså, man kan inte mer än tycka om min elakaste bästa vän KM. Hon är störd. precis som jag. Men lite värre ibland faktiskt. I vissa fall. Fast egentligen går vi nog jämt ut på det mesta.


I alla fall så ringde hon igår och vi pratade om helgens bravader. Låt mig säga såhär, ingen kan någonsin säga att vi är tråkiga. Det händer för tusan femtusen olika saker i våra liv och allt är helt sjukt. Ganska sjukt i alla fall. Vi är sjuka. Men samtidigt har vi ju det väldigt roligt. Ja, lite roligt i alla fall. Ibland.


KM hade ju pippilurat med sin klasskompis. Jag ställde in träff med andra bästa kompis samt min pappa för afterwork med kompis, kompis pojkvän, hans kompisar och min flickvän. Känns fint, känner mig som en bra kompis och dotter. Men va tusan, man kan ju inte alltid vara snäll å söt.


KM pippilurade då med sin klasskompis. Jag hävdar att jag tror och misstänker att det är lite av tristess. Och av: kan man så måste man. Hon visste att ja, jag kan och jag har inte mycket annat för mig så why not? Så jag har också en superheting till KM på min önskelista till jul. Så hon slipper ligga med Sköldpaddor av ren tristess.


Och så kommer jag då in på det som jag ville säga. Man gör så konstiga saker av tristess. Jag har två tatueringar som kom sig av tråkiga mattelektioner på gymnasiet a la "fy-vad-tråkigt-det-är-med-dessa-formlerna-kom-så-drar-vi-till-people-och-gaddar-oss". Jag har också haft två piercingar av samma anledning, diverse pojkvänner, flytt till Schweiz, väggmålningar och mycket mycket annat som jag har haft och gjort för att det varit tråkigt.  KM festar, låg med Sköldis, han som bet henne, han som hon smet ifrån, flörtar med dörrvakten och mycket annat knäppt av tristess. Tror jag. Jag vet ju inte om hon gjorde det för att det var det hon absolut mest i världen ville göra men jag tror inte det.


Så vart vill jag komma med detta då? Tjaaaaa, asså, att tristess är ju tråkigt men det ger ju ganska roliga avtryck ibland liksom. Ba det jag ville säga.


/Niffe

Ovido - Quiz & Flashcards