me2

Alla inlägg under december 2010

Av Niffe & KM - 17 december 2010 16:04

Telefonen ringde nyss från ett Göteborgsnr... Pulsen steg, tänkte wohoo, jobbintervju! Men nej, det var bara tvåbarnspappan. Blev lite besviken. Det är väll ett bevis på att jag inte har några förhoppningar på det här i alla fall? Hellre jobb än kille verkar det som. Men som jag var inne på innan, när jag träffade honom för någon månad sen, så har jag heller inte dissat honom mentalt. Det känns bra. Men nu måste jag in i duschen.. Det kan ta ett tag. När var det vi var i Turkiet? Fyra månader sen... Just det. Har lite grooming to attend. (Okej då... Kanske inte helt förutsätntingslöst ;o), men ska fösöka sköta mig.)


Och förresten! Idag när jag tittade på Ellen (jag veeeet, men man får ha en svacka ibland) så ropade hon upp en i publiken som hette Kukenmeister! Myyycket värre än KM. Ännu ett bevis på Niffes teori, det finns värre. Det är bara att hoppas att man aldrig blir undantaget som bekräftar regeln. Btw, måste vara världens dummaste uttryck. Är det en ursäkt när man kommit på en regel och så faller den? Så då tror man att den ändå funkar om man säger: undantaget som bekräftar... DUMT!


//KM - behöver social interaktion, alldeles för mycket tankar som inte kan ta vägen någonstans.

Av Niffe & KM - 16 december 2010 21:06

Grabben har ju humor i alla fall. Imorn Ska han "laga"  mat åt mig. Och undrar om det är något särskilt jag inte tåler inför "middagen". Sa att som varulv är jag ju allätare men föredrar rått människokött. Så han behöver inte slita ihjäl sig i köket ;o) (Bott i Gbg lite länge nu?) Hihi, så han ska stycka sin granne! Fast är ju i och för sig han som kommit på att jag är varulv också.


//KM

Av Niffe & KM - 15 december 2010 20:39

Fan. Fan. Fan. Fan. Fan.


Jag ber om ursäkt vänner men idag har jag fallit över på den mörka sidan. Konstig kväll igår gav en konstig sms-dag av trevande försök att sätta det snea på plats. Det slutade med ett telefonsamtal som inte rättade till något alls. Snarare gav det en än mer obekväm stämning. Jag ska inte vara domedags-niffe och säga att det är finito. Att detta kommer aldrig att ordna sig. Att allt det fina fina är borta. Nix nej, inte alls. Hoppas jag. Det är nog bara den första delen av en övergång från nykära till just bara kära. Och jag tror att jag skötte det helt okej snyggt. Inte jättesnyggt, inte Joel Kinnaman-snyggt. Men lite fulsnyggt sådär, som Gustav Skarsgårdsnyggt eller Rupert Everettsnyggt.


I alla fall så är situationen som den är och jag orkar inte elda upp mig. Jag tänker att jaja, hon skriver nog ett sms när hon går hem ikväll. Och gör hon det inte så kommer jag skriva ett imorgon. Det blir som det blir. Jag vet vart jag står och det är allt jag kan göra. Jag ska sätta mig framför brasan en stund och sen tänker jag duscha av mig tråkiga tankar. Sen ska jag krypa ner i sängen och hoppas på ett varmt sms.  


//Niffe



Av Niffe & KM - 14 december 2010 15:36


Tänk vad man ska göra som tjej egentligen. Eller som tjejig tjej i alla fall. Jag har en del saker som jag måste ta itu med för jag håller på att förvandlas till ett troll. För det första, jag måste färga håret. Men nästan ännu mer angeläget är att noppa ögonbrynen, jag börjar se ut som en turk. Ni vet, ett enda jättelångt mörkt ögonbryn.


Inte nog med det så borde jag fixa till mina naglar, fila och måla. Rakning tänker jag inte ens nämna för det behövs ju på en daglig basis (benen, jag har ingen skägg om det var det ni trodde!). Alltså, det är massor att fixa och som behöver göras med jämna mellanrum. Och för mig, högst personligen, är det inte okej att inte göra dessa saker. Vill man vara hårig under armarna och ha ett enda långt ögonbryn så absolut, men jag vill inte ha det. Vilken osökt leder mig till det här med att det fanken är dags nu. Trollet ska bekämpas.


Så ikväll blir det bryn och hårfärgning. Naglarna får vänta helt enkelt. Jag orkar inte ta allt på en gång. Har ju filmmys planerat också så det går inte. Nu är det en timme kvar på jobbet innan det är hemdags och fixdags. Jag tar djupa andetag och försöker sätta rätt stämning. Få det hela till mer till SPA-känsla än tråkgöra.


//Niffe 

Av Niffe & KM - 14 december 2010 12:09

I fredags tog en man mig på tänderna. Ja, han sa "stå still", sen drog han fingrana över mina framtänder. Mycket märkligt tyckte jag och frågade varför. Det tyckte han var en konstig fårga, "har ingen någonsin tagit på dina tänder?" Ehhh, nej. Är det jag som är udda? Tror faktiskt inte det. Men han tyckte de var vackra. Måste nog påpeka det igen... Märkligt!


Och sen igår började tvåbarnspappan messa. Jag tänkte faktiskt höra av mig, men han hann först. Ganska trevlig omväxling, brukar vara jag annars. Kanske är bra att spela lite coolt? Även om det inte ens är medvetet nu, har bara blivit så. Det kanske är lösningen, inte göra som jag brukar och se vart det leder. Nu har det ju visst lett till en date. Och hur vet jag att det är en date den här gången? Jo, för han sa det. I like it! Ville så gärna träffa mig innan jag beger mig hemåt för julfirande. Så en burk mickrad tonfisk/alternativt sill, med lite glögg står på menyn. Dessutom ska vi se en av de filmerna jag tycker är läskigast så han får nog allt hålla mig lite i handen också. Ska berätta hur det gick på lördag.


//KM

Av Niffe & KM - 13 december 2010 17:38

Från teamet bakom sensationer som kakdieten och frukostdieten kommer här en revloutionerande ny diet. Allt som behövs är en magisk spik och sen säger man bara "Tjillevippen". Fatta vad smart! Man krymper sig till en pyssling, äter en halv köttbulle och blir proppmätt, sen växer man igen och går vidare med dagen. Smidigt. Låt oss kalla den för pysslingdieten.


//KM - Polare med N. K. Pyssling

Av Niffe & KM - 13 december 2010 11:07

Jag vaknade av en puss på kinden och en sammetsröst som sa att Luciatåget börjar snart. Jag stoppade fötterna i hennes raggsockor och gick till TVen där hon hade dukat upp glögg och lussekatter och varm choklad. Det var massor med tända ljus och en filt låg framme. Jag fick nästan tårar i ögonen över hur fint det var. Så där satt vi och mös medan de sjöng så fint. När tåget gick ut från kyrkan så låg jag fortfarande i en varm sked och hennes armar runt mig.


Jag kan inte förklara för er hur det känns. Jag har ständigt en varm känsla i bröstet över hur fin hon är och hur hon får mig att känna. Något helt otroligt. Jag kan inte påminna mig om något liknande någonsin tidigare. Jag vill ta ut känslan, hela den värmen som jag har och ge er den så ni kunde känna för det går inte att förklara. Hon gör så mycket fint för mig och jag vet inte vart jag ska ta vägen med alla känslor. Det låter kanske töntigt men jag vill bädda in allt detta i bomull för jag är så rädd om det.


//Niffe


Av Niffe & KM - 10 december 2010 16:24

Alla fröknarna kommer på besök, nästan alla i alla fall. Det kommer bli alldeles fantastiskt! Världens kanske någonsin bästa julmyshelg. I afton blir det lite god mat och sen kan det hända att det blir en sväng till Tranquilo. Var ju ett tag sen nu faktiskt. Imorn ansluter miss L och då står Liseberg på schemat och sen får vi se vart kvällen lider. Kommer inte bli en tråkig helg, så jag kanske kan lyckas undvika skandaler. Eller hur...


//KM

Ovido - Quiz & Flashcards