me2

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Niffe & KM - 14 juni 2011 11:53

Jag var på SESAM (typ ungdomsmottagning för oss som är över 20) och plockade bort mina stavar förra veckan. Å menar att det är beviset för att jag inte är heterobrud, no need när man är ihop med en annan tjej liksom. Så sår på armen och ett blåmärke är det som finns kvar av mina heterodagar.


I alla fall så ville en av tanterna att jag skulle ta ett klamydiaprov. Å jag ba: men jag har inga sjukdomar i de nedre regionerna. Trust me. Och hon ba: Jo, det är bäst, just in case. Å ja ba: Men tant, fatta, du kommer inte hitta något märkligt där. Men hon fick väl som hon ville då å nu svar: inget kontigt med mig. Clean as a whistle! Å jag ba vill ringa till tanten och ba: Men vad var det jag sa! Biatch!


Å så tänker jag att de där ungdomsmottagningarna är bra att de finns. I mina ungdomsdagar så var man ju där en del. (Ni ba tänker: slutt!) men så illa är det inte. Men man var där med varandra. Nån som behövde testa sig, nån som hade sen vecka, nån som behövde kondomer och p-piller. Ni vet. Å nu, snart 28 år gammal, ta ut stavar och var lite nervös för det gjorde pisseont att sätta in dem. En sköterska att hålla i handen och ett vänligt ord. Plus en tanta som tvingar på en prov. Trots det, tur att de finns. Även för oss äldre ungdomar   


//Niffe

Ovido - Quiz & Flashcards