me2

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Niffe & KM - 23 juni 2011 18:34

Använde den i helgen och åkte tillbaka en sisådär 10 år i tiden. Träffade mina äldsta vänner, vi gick dagis ihop. Men det är bara jag som går framåt, hos dem är allt som innan, som för 10 år sen. Förrutom att de jobbar istället för att gå i grundskolan då. Inga ambitioner, inga drömar, inga planer. Lite tryggt, man vet vad man får, och lite ledsamt för jag vet att de skulle lyckas om de bara vågade ta sig ur den lilla lådan. Insåg trots allt att alla inte är lika, umgås väldigt mycket med liksinnade människor nu, så det är alltid kul att få in andra perspektiv. Berättade lite om kanadensaren (eftersom det bara är jag som dejtar också) och så berättade jag om skolan och att jag fått jobb efteråt.


"Ooh vad duktig du är! Lyckas ragga upp så framgångsrika män..." Jao, man har ju ändå lärt sig något efter fyra år på universitetet.


Tidsmaskinen fungerar hos farmor och mormor också. Blir behandlad som en 10-åring när man hälsar på. De väckte mig varje morgon, för inte kan jag väll ha lärt mig att gå upp själv? Har ju ändå bara bott hemifrån i 6 år... Och allt godis, och fika, och mat! Skulle på middag med kompisar vid åtta. "Så sent, då måste vi ju äta middag hemma här innan dess så du får något i dig."


Hoppas tidsmaskinen fungerar imorn också då, så jag får se en skymt av framtiden. Är utlovat lika stor andel singlar som par, och jag vet av personlig erfarenhet att 75% av pojkvännerna där inte är helt emot att ragga trots att flickvännerna är med. Kommer bli alldeles förträffligt!


//KM - Har precis hämtat ut mitt nya körkort så jag kan bli av med det på midsommar. Är ju lite av en tradition.

Av Niffe & KM - 23 juni 2011 10:05

Jag jobbar hemifrån idag. Sitter i soffan och söt sover fortfarande. I eftermiddag blir det biltur till Blekinge och firande med familjen över midsommar. Det ska bli roligt att åka hem en sväng och jag är glad att Å följer med, jag tycker om tanken att hon och jag besöker mina föräldrar. Att vi agerar som par och inte själva. Nu låter det "När kommer ni?" "Vad gör ni?" osv. Det är liksom vi nu och det är urmysigt.


I alla fall så sitter jag här i soffan och jobbar. mailar lite, ringer lite och bloggar lite också =) Två timmar kvar och sen midsommarledighet. Fint det! Så glad midsommar allihopa!


  


//niffe



Ovido - Quiz & Flashcards