me2

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Niffe & KM - 21 juni 2011 16:15

När jag var liten brukade jag se monster när jag skulle sova, ni vet sådär bakom ögonlocken. Läste i tidningen Psykologi att det är väldigt vanligt och att det kan liknas vid att ta LSD, hallucinationer som kommer precis mellan vakenhet och sömn. Jag brukade tänka bort dem genom att tänka på det bästa jag visste, mormor och födelsedagstårta.


Men det försvann med åren, nu ser jag andra typer av monster istället. Oftast när jag är vaken. Då i form av läskiga saker som att inte hitta nytt jobb, att det ska hända något med familj eller vänner eller flickvän. Ja ni vet, realistiska monster. Och de är svårare att mota undan. Men jag använder mig av samma teknik nu, jag ser ett nytt kreativt jobb framför mig, familj och vänner som lever glada och välmående länge länge länge. Jag ser Å och mig gifta oss i framtiden och att vi reser mycket, skaffar hus och allt sånt.


Att kunna se bra saker framför sig istället för det dåliga förstår väl vem som helst att det är bättre. Men ibland är det svårt, ibland kan man haka upp sig och fastna i otäcka monstertankar, varför si och varför så, tänk om si tänk om så. Ibland behöver man påminna sig själv om att njuta av det som är bra. Vilket är just det jag gör, jag njuter som bara den. Fina fina vänner och familj, fin flickvän, okej jobb som ger bra lön som gör att jag kan hitta på roliga saker.


Men det är klart, jag tänker fortfarande väldigt mycket på mormor och födelsedagstårta när det kan behövas.


//Niffe

Ovido - Quiz & Flashcards