me2

Alla inlägg under augusti 2010

Av Niffe & KM - 6 augusti 2010 08:18

Här om dagen pratade jag med Niffe i telefon. Vi hade redan bestämt att vi ska sluta dricka sprit. När vi pratade med varanda berättade vi hur mycket vi frossat och hetsätit under kvällen och kom därför också fram till att vi ska sluta äta så jäkla mycket hela tiden. Med tanke på vår tur i män (eller min iaf, Niffe ser det ljusare ut för) så funderar vi också på att dissa killar ett tag. Ett år utan mat, sprit och grabbar!!! Trooooligt. Vad ska man göra då? Neee, då läste jag om en mycket bätter diet nyss: http://www.aftonbladet.se/sofismode/article7490348.ab


Helt i min smak! Bli smal av av att festa och ha vilt sex! Låter ju mycket roligare! Ska börja redan ikväll, då är det bryggfest hos en kompis som bor lite utanför stan. Skvaller kan väntas imorn.


//KM

Av Niffe & KM - 5 augusti 2010 15:40

Det bästa sättet att få något gjort är att göra det.


Sitter vid mitt skrivbord och ser ut över torget. Det soundcheckas så fönstren skakar och jag försöker kartlägga lite teknikgrejer. Bla bla bla. Öppnar facebook, 1 nytt meddelande: Vi borde öppna ett grafitticafé. Jag svarar: Vill nån fika där folk sprayar färg hela dagarna? Öppnar mailen, 1 nytt mail: Vagöru? När kommer du till stan? Jag svarar: Kanske nästa helg. Ser ut över torget igen och nickar för mig själv över tanken att jag pallar inte kolla på spelningen ikväll. Kollar Kärlekskranks blogg. Ingen nytt. Kollar vår blogg, KM har inte uppdaterat. Kollar Facebook igen, 1 nytt meddelande: En sportsbar då?

 

Jag får inget gjort. Dags att sätta fart på denna jobbskutan. Jag ska börja med inventeringen. Så snart jag kollat Aftonbladet dårå.


//Niffe - som maskar på jobbet idag


Av Niffe & KM - 4 augusti 2010 14:30

- Oh, vad söt du är med din mugg! kvittrar den blonda.

- Mmmm, den är fin, säger jag och tittar ömt och kärleksfullt på muggen. Vet du att den är helt slut. Över hela Sverige! tillägger jag lite stolt och ler snett. Sen sänder jag ett överlägset leende till hon som knyckte den under min semester. Hon vänder bort blicken och jag hör hur tänder gnisslas. En tanke far genom huvudet, om karma finns så kommer muggen säkert gå sönder för jag gjorde sådär, retade tanten som tog den.


//Niffe



Av Niffe & KM - 4 augusti 2010 08:46

Igår var det första gången på gymmet sen.. sen.. länge. Det märktes för Mr Biceps den äldre hälsade mig som ett förlorat får.


- Nääämen hej fan! Det var länge sed..

- Jepp!

- Första veckan efter sem..

- Yes yes!

- Dags att sätta igå..

- Jupp Jupp!


Mr Biceps den äldre skrattade och frågade hur jag kände mig i kroppen. Jag svarade att jag känner mig lite pluffsigare än sist jag var där.

- Du är inte tjockare vännen, menäää.. kanske inte lika vältränad.

- Tack som fan Mr Biceps!

- Hahaha, du J. Om tio veckor har du rutmage.

- Nääää..

- Det är en utmaning.. Antar du den?

- .....

- .....

- Aaaa, aaa det gör jag fan! (Man svär alltid lite extra inför Mr Biceps av någon lustig anledning)

- Bra! Sätt igång då!!


Å så hade jag glömt vattenflaska. Mr Biceps sträckte mig en.

- Här. Ta min.

- Ööööh, tack?

- Lämna tillbaka den sen bara.


Mr Biceps är bra. Han slänger ur sig utmaningar och lånar ut sin vattenflaska. Och om tio veckor ska han ha inspektion av min mage vilket föranleder mig att ta lunchpromenad. Nu jävlar!


//Niffe - som undrar vilket datum det är om tio veckor.. Kan vi säga att det är typ vid jul?

Av Niffe & KM - 2 augusti 2010 21:16

Har börjat omvärdera "fuck the plan". Jag tror fortfrande att vi lika gärna kan fucka våra egna planer, inget blir som man tror. Men det beror nog på att livet har en plan. Och livet fuckar inte den planen. Även om vi inte riktigt förstår det eller varför så händer saker och ibland är det lika bra, även om man inte inser det just då. (Kan verka rörigt, men i mitt huvud är detta fullt förståligt.) Livet är lltså motsatsen till karma för mig. Karma är en bitch och Livet är det snälla som ser efter mig lite.


För snart ett år sedan skulle jag flytta till Gbg. Jag var ganska kär i en kille som jag träffade i Barca, men som var härifrån och skulle flytta hem igen. Vi pratade hela sommaren och gjorde upp en del planer. Vad jag förstod saå var det ett ömsesidigt intresse och jag såg framemot att träffa honom till hösten. Han hade fixat ett rum hos en kompis som jag skulle hyra och min fantasi skenade. Men veckan innan flytten hörde en vän av sig med en hel lägenhet att hyra ut, så jag nappade på det istället.


När jag kom till Götet visde det sig att han hade skaffat flickvän. Happ, men jag blev inte så bitter, först. Vi hade ändå inte lovat varandra något. Men han fortsatte höra av sig, berätatd ehur mycket han gillade mig, hur menade vi var för varandra.


Hade jag flyttat in hos hans kompis hade det antingen blivit jätteknäppt eller så hade vi blivit ihop. Men då hade det antagligen varit mig han var otrogen mot, istället för flickvännen han har nu. Så nu i backspegeln inser jag att det slutade så bra som det kunde. Tack vare the plan. Den riktiga då... Min egen hade bara satt mig i klistret.


//KM


P.S

Såg en film igår, där han förklarade att den rätat finns där ute. Hon är intelligent, vacker och rolig. Och så den svåra biten, hon är även intresserad av mig. (It's funny because it's true!) Det är verkligen the tricky part.

Av Niffe & KM - 2 augusti 2010 16:59

- Men vem tar det där mötet då? Du J? Tar du det?

- Vilket? Det där tråkiga?

- Neeej det där om hotellet!

- Jahaaa, (det var ju det tråkiga mötet jag menade egentligen men det kan man ju inte säga till chefen). Nej tyvärr, jag är lite upptagen just då. Jag ska vikariera som sjöjungfru.


Det var vad jag borde ha sagt. Men jag sa bara:

- Jahaaa, det kan jag väl. (Å så tänkte jag fuck fuck fuck, varför sa jag inte att jag skulle vara sjöjungfru just då!)


http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/norden/danmark/kopenhamn/article7559983.ab


//Niffe

Av Niffe & KM - 2 augusti 2010 09:32

Imorse när jag kom till jobbet så hade min fina fina fina arbetskamrat Mrs M lämnat en lapp på min dator där hon hade skrivit en massa fina saker. Mrs M vet hur man får en seg måndagsmorgon att bli bättre, om en vecka kommer hon tillbaka och jag kan knappt vänta. Mrs M är Växjös i särklass bästa människa och utan henne hade jag inte klarat en dag på jobbet.


Jag ska köpa en present till Mrs M så hon också får en fin måndagsstart nästa vecka. Det är hon värd.


//Niffe

Av Niffe & KM - 1 augusti 2010 18:36

Vilken jäkla helg! Som vanligt när KM och jag träffas. Vi har i alla fall bestämt att vi måste växa upp lite och sluta med fjortisfyllor, det låter som ett bra drag enligt mig. I alla fall så har helgen bjudit på en massa trevligt och några mindre trevliga saker. Nya bekanskaper har knytits och det vilda livet har gett mig halsont. Typiskt.



Ovido - Quiz & Flashcards