me2

Alla inlägg under september 2010

Av Niffe & KM - 21 september 2010 13:58

Idag ska jag börja skriva på min bok, det kommer att vara en klassisk kriminalgåta a la den gamla stilen. Jag har handlingen klar för mig och inspirationen kom ifrån The Horny Lepricon. Nej, ingen vuxennovell vi pratar om utan en mordgåta. Å ni kommer att älska den!


//Niffe



Av Niffe & KM - 20 september 2010 19:41

Oskar säger det bäst. Alla har vi väl från och med nån. Nån var länge sedan och ibland kan jag tänka What if men snabbt skaka på huvudet och tänka att Livet tar nog hand om en i alla fall.


Idag träffade jag inte Från-och-med-Du-grabben men dock Han-som-alltid-har-funnits-där-men-aldrig-på-riktigt. Han är fin. Men han är Trubbel. Och Trubbel vill man kanske skoja lite med ibland. Men man vill inte gå hem till Trubbel. Hemma vill man ha Han-som-alltid-finns-där-på-riktigt. Det där med på riktigt är viktigt. Att leka Vi kan vara roligt, men det räcker inte.


Förstår ni vad jag menar?


Oskar Linnros – Från och med Du


//Niffe

Av Niffe & KM - 19 september 2010 15:04

.. å så är jag ju lite kär i Anders Bagge också.. Ville bara säga det.


/Niffe

Av Niffe & KM - 19 september 2010 13:03

Vad är det med bad boys egentligen? Varför börjar hjärtat slå liiiite extra och det sneda leendet komma mygandes och handen dras genom håret och ja.. Ni vet. Glimten av intresse som hoppar fram som gubben i lådan. WTF! Why?! Vad är det med tatuerade muskulösa och till synes elaka grabbar som får mig att gnissla tänder av... av... ja, vad det nu är. Äventyrskänsla kanske.


Jag har haft många olika typer, ett tag gillade jag bara Jesuskillar, ett tag hockeytypen (ja ni vet, idrottskillen som går i mjukisbyxor och ful t-shirt och som skulle kunna vara riiiktigt rivsnygg om han tog på sig jeans och skjorta) och ett tag bara brats och nu sist snorisar dårå. Det har blivit flörtar med en del yngre på sista tiden liksom. Ofrivilligt...  


Men! Nu kollar jag efter muskelberg på stan! Hur hände detta? And why? Kanske är det en beskyddandegrej som jag är ute efter? Vad vet jag? I alla fall så har jag den där sjungande polisen från Boden (kollade Idol i veckan) som etta på önskelistan till jul. Kanske Tomten skulle kunna vara så vänlig att skicka hit honom redan nu så kan man kanske klämma lite på paketet och gissa vad det är  fram till jul. Uschamej vad jag lät snuskig nu. Men det buder jag på ;)


Förresten, igårkväll stängde utestället där vi ofta är. Jag var full. Någon spillde en drink över min arm och slickade snällt upp den efter sig. Tillsammans med sjukt mycket konfetti och en hel del champagne som skvättes hit å dit så var man ju inte toppenfräsch när man vaknade i sängen imorse med en huvudvärk som skulle kunna slå ner en elefant. I alla fall så var det alldeles för få bad boys där igår. Så jag lägger till som punkt två på min önskelista att det borde finnas fler bad boys...


Nu snart, Göteborg.


//Niffe  



Av Niffe & KM - 18 september 2010 13:02

I torsdags kan man ändå säga att jag träffade någon (pilotservitören), min status var helt enkelt dejtande. Så när jag spelade blackjack med en kompis och det sket sig totalt var det ju bara att räkna med liksom.Igår blev jag dissad och spelade lite Yatzy med samma vän och krossade honom totalt! Visst einte riktigt att kaarma jobbar så fort.


Hör och häpna! KM har träffat en störd kille... Skulle träffa pilotservitören igår kväll efter han jobb (typ mitt i natten alltså). Kände redan på kvällen att jag inte skulle palla det. Var en lång vecka med mycket i skolan och kände bara för en soft fredagkväll hemma. Så mr Lepricon kom förbi och vi åt middag och snackade skit. Messade daten att jag hängde med en kompis och nog inte kunde komma in till stan. Han svarade bara okej. (Tänkte att han kanske blev lite sur.)


En timme senare skickar han igen: "Jag tror nog inte jag vill att vi träffas mer i alla fall. Tack för i onsdags." Eeeh, okej?!? Det irriterade mig lite så jag frågade varför. Och då svarade han att han inte gillar att bli besviken, och inte blirsärskilt attraherad när någon ställer in en date. Är han 12 år eller?


Då bestämde jag mig för att vinna och skrev: det är en vän jag träffar typ en gång om året så det är lite svårt att dissa honom när han är i stan. Men jag orkar inte med krångel, så du har rätt. Vi ska nog inte träffas mer.


Hahaha! Då skickar han tillbaka hur fantastisk jag är och bla bla bla. Ringde mig 2 i natt, men jag svarade inte för jag sov.


Summan är: STÖRD!


//KM (singel, och glad för det)

Av Niffe & KM - 16 september 2010 10:56

Fyra glas rödvin... på en onsdag?! Inte bra. Men mycket trevligt. Var äntligen på daten med pilotkyparen igår. Han har nog lite problem med att jag är äldre (ett helt år!) och jag har nog lite problem med att han frågar för mycket. Typ: Hur många pojkvänner har du haft? Dejtar du mycket? Är det många som raggar på dig? Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Är du blyg? Varför, varför, varför?


Eeeh... Varför fråga massa sånt när vi inte känner varandra? Måste ju ljuga så mycket då eller undvika svaren. Har lite svårt att berätta vad jag känner och tycker om sånna grejjer. Särskilt när jag inte känner eller tycker något om det. Eftersom det är första daten och jag egentligen aldrig pratat ordentligt med grabben.


Oh well. Ska träffas imorn igen i alla fall. Sen ska jag nog bestämma mig lite för hur jag vill det här ska gå. Men han kysser bra och älskar tydligen att laga mat. Plus i kanten där.


//KM

Av Niffe & KM - 12 september 2010 20:57

Nej jag har bara inte bloggat på ett tag. Ska bättra mig, jag lovar.


Turkiet var galet. Nästa resa inbokad. Det blir Sensation White i Köpenhamn. Jag å KM ska daaaaansa! Vi får se hur det ska gå =)


Alltså, what´s new? Allt å inget. Fick en förfrågan att åka till Vegas å gifta mig med den gamle. Jag tackade artigt nej. Annars... ääää.. nej. Lite nattbad i Turkiet med tjejerna, lite maffia på det och ja.. allt är som vanligt med andra ord ;)


Det känns sådär att vara tillbaka i Sverige.. Har nån ett jobb till mig på varmare bredgrader? Jag är inom turistbranschen så nått sånt skulle passa.. Please?


Aja, mer innehållsrikt blogginlägg kommer! 


/Niffe 

Av Niffe & KM - 11 september 2010 14:57

Här händer det inte mycket verkar det som. Har ingen dator hemma för tillfället, får skylla på det. Smittade den nog med min halsfluss för den är sjuk nu i alla fall. Är visst en turk nere på en strandbar i Alanya också har jag hört... Konstigt hur det kan bli med lite halsont :P Han är lite förtjust i mig, messar om nätterna att jag ska komma tillbaka och hur mycket han saknar mig. Det enda han kan på svenska är: sötnos, du är gullig och älskling. Tänk vilken inverkan man kan ha på bara ett dygn. Hade ju inte varit helt fel att åka ner igen, lite varmare där! Får väll se, kanske sticker utomlands fortare än väntat om vi får en korkad stadsminister nästa vecka.


Sen har vi ju pilotkyparen på hemmaplan också... Skulle på date med honom i veckan, men ställde in pga sjukdom. (Man borde få VAB:a fast man är ensam... Jag är ett barn och när jag är sjuk och äter godis är väll det vård av sjukt barn?) Men i alla fall... Han messade mig i natt och undrade om jag var ute. Nej, låg ju i sängen och läste True Blood. Men sa att jag kanske ska ut en sväng ikväll istället. Han tyckte att jag skulle komma förbi restaurangen och säga hej, och jag sa att jag skulle se vad som händer. Svaret var: "Som du vill. Om du verkligen vill se mig så kan du komma förbi. Go natt" Överdriver jag eller är det lite aggresivt från en kille som jag egentligen aldrig träffat på riktigt?


Som Niffe sa: I know how to pick them...


//KM

Ovido - Quiz & Flashcards