me2

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Niffe & KM - 14 oktober 2010 23:08

Pojkar är intressanta... De får göra vad de vill men inte deras döttrar/systrar. Inte en tanke på att de tjejerna de är ute med är någons dotter/syster. Roligt att reta dem :o) Råkade visst hamna på en date ikväll. Skulle vara en fika, men blev middag och lite vin istället (måste väll räknas som en date?). Då kom han på att hans syster är ett år äldre än mig och hur liten hon gentligen är. (Jag 24, han 34.) Men sen kom han nog ändå fram till att det inte märktes på mig. Men jag var ju bara tvungen att säga: tänk om hon är ute med en 35-åring och dricker vin ikväll? Det gick visst inte hem...


//KM

Av Niffe & KM - 14 oktober 2010 16:57

Ett av mina första minnen från Växjö, eller kanske minnesluckor, är overallisen på nollningsveckan. Då fick vi lära oss ett invecklat system om hur man kan ligga utanför sin liga. Något såhär tror jag det var: Du kan ligga ett snäpp upp eller ner, alltså en 8:a kan gå hem med 7:or och 9:or också. Men sen kan man dricka upp någon till en annan nivå också. Alltså, antingen dricker du så mycket så personen ser snyggare ut, eller så dricker du så mycket så att du själv blir lite för skabbig för din liga. Då kan 8:or hoppa två snäpp och gå hem med 6:or och 10:or också. Sen fanns det ju alltid undantag... Som att träffar du en 10:a ska du försöka, för en 10:a är alltid värt att bli dissad av eller något sånt.


Så vart vill jag komma? Tror att slutsatsen av den lektionen var att folk blir snyggare av alkohol. Men om det är tvärt om då? Låt oss säga att jag mötte en kille på krogen som såg okej ut. Sen mötte jag honom när jag var nykter och då var han mycket snyggare! Då måste han ju vara snygg på riktigt liksom. Wohoo! En het tvåbarnspappa. Jag börjar bli lite gubbsjuk tror jag (fast tvärt om då).


//KM

Av Niffe & KM - 14 oktober 2010 08:16

Väntar i Alvesta. På vaddå kan man undra. Jo! På sj såklart! KM uttryckte sig oerhört väl för ett tag sen då hon skrev att tågen är som förlamade sniglar som stukat fötterna. Jag håller fan med./niffe

Ovido - Quiz & Flashcards