me2

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Niffe & KM - 31 oktober 2010 13:15

Träffade en av mina äldsta vänner igår, vi gick på dagis tillsammans. Det är mycket intressant, för vi har gått helt olika vägar och är helt olika människor. Hade vi träffats för första gången idag hade vi nog aldrig umgåtts. Men nu har jag istället en vän med en helt annan syn på livet och även om vi träffas vart tredje år så har vi jätteroligt. "När man vinkar till någon i byn..." Ne, vi har inte riktigt samma liv.


Sen var det de två grabbarna i baren som skulle gissa vad jag var för person. Gissade på massa norrländska städer. Tillslut sa jag att jag var Helsingborgare (med min stockholmsdialekt) och då sa dem: Jag visste det! Sen var det dags för stjärntecken... Vädur? Tvilling? Fisk, jag vet att du är fisk! Nej. Lejon? Jungfru? Vattuman? Eh nej... Hamster! Nej, kanin, det är det du är!


Javisst, jag är född i kaninens tecken.


//KM

Ovido - Quiz & Flashcards