me2

Alla inlägg under november 2010

Av Niffe & KM - 17 november 2010 12:04

Jag är äckligt kär. Jag måste bara berätta detta. Få det ur mig. Jag spricker snart! Jag är så galet jäkla hals-över-huvudet-kär!


Igår kväll ringde Å. Jag låg i sängen och vi pratade medan Å cyklade hem från jobbet. Vi fortsatte når Å kommit hem och ätit, och fixat och lagt sig också. Vi pratar länge i telefon. Igår blev Å upprörd att jag inte ville ha en ministerpost i deras parti. Det var obekväm stämning men jag föll fast vid att jag först å främst är en del av maffian. Jag kan stötta partiet men att vara minister och maffia samtidigt känns sådär. Och jag har inte ens koll på vad det är för parti de tänker starta. Jag lyssnar på ett halvt öra där varje gång det dras upp. Då passar jag på att tänka på annat. Som exempel att Å är het.


För några dagar sen var jag hemma hos Å. Vi var på lite knäpphumör och brottades lite, jag började prata som mig själv som ett land. Å som bråkades med mig var ett tråkigt land. Lite meningslöst. Som Lichtenstein ungefär. Vi hade fredsförhandlingar men min utrikesminister drog sig ur samtalen. Å förresten brydde jag mig inte om vad hon ville, mitt land styrs inte av utbud och efterfrågan. Mitt land kör enligt planekonomi. Så det så.


Ja, säga vad man vill men löjla oss kan vi. Mycket underhållande. Jag älskar nonsenshumor. Best ever. Och att Å är lika störd gör att jag blir ännu mer kär. Sådär dunderäckligt kär.


//Niffe  

Av Niffe & KM - 16 november 2010 16:18

Jag brukar inte vara bra på det... Sparar nummer alldeles för länge och har kvar folk på msn bara för att kolla vad de har för sig. Jag fylleringer inte och jag skickar inga meddelanden heller, så vet inte varför egentligen. Bara känslan av att kunna om jag skulle vilja, men oftast har jag den självrespekten så att jag inte hör av mig till en kille som det är över med. Har P:s nr kvar exempelvis. Varför? Vill ju inte gå hem med honom för bara en kväll, även om det säkert skulle gå bra för hans del. Men vi är ju inte riktigt där så att jag kan ringa och bjuda ut honom heller, så det är ett onödigt nr.


MEN! Jag har tagit bort ett nummer jag haft länge, det till Jävel J. (Har skrivit om honom någon gång innan, han hade flickvän och grejjer.) Numret raderade jag för ett tag sen, men har haft han blockad på msn tills förra veckan. Då tog jag bort blockeringen och tänkte om...Tänk om det finns något kvar... Men det var ett svagt ögonblick, hörde inte av mig och dagen efter tog jag bort hans mail helt. Så himla skönt! Bara P kvar... De andra numrena är faktiskt "bra att ha nummer" ;o) Sånt som inte slutat, bara runnit ut i sanden som man kan ta upp när andan faller på. Återstår att se vilken sida tvåbarnspappan hamnar på. Det lutar åt onödig-listan.


//KM

Av Niffe & KM - 15 november 2010 19:45


//KM

Av Niffe & KM - 15 november 2010 16:44

Jäklar vilken fest! Tjo!


Trots att jag är upptagen och inte kunde/ville hångla med nån så var det den bästa kvällen på väääääldigt väldigt länge! (Har tidigare skrivit inlägg om att den bästa lördagsfesten slutar med ett rejält hångel, det är nu överbevisat att så är det inte).


Vi bara dansade och dansade och var på ett kungligt jäkla braigt humör! Vitklädda människor är grymma. Liksom, vilken grej! Kaaaaan ju vara så att vi kaaaaaanske trängde oss lite men det är karma skyldig oss. Så det så. Eller ja. Hon bjöd på det tycker jag nog i alla fall.


Och på tal om det här med Karma så ska jag ägna mitt nästa blogginlägg åt det. Jag ska göra efterforskningar och reda ut begreppet så att säga. Och kolla upp hur man nollställer karma. Det vore bra att veta liksom. Just in case.


Nu ska jag stänga ner för dagen hära, jag tycker att jag har gjort mig förtjänt av lön idag i alla fall. Fint när det är på det viset!...


//Niffe

Av Niffe & KM - 15 november 2010 00:07

Niffe & KM på Sensation i Köpenhamn = awsome! Har kollat runt i lite forum och de flesta verkar eniga om att det här var ett dåligt Sensation jämfört med tidigare år. Detta var mitt första och jag är helnöjd! Bland det roligaste jag gjort... Så om det kan vara bättre, bring it on! Det kommer garanterat bli ett stående event i vår årliga kalender.


Några reflektioner:

Varför åker man ensam med sin partner och inte pratar med någon? Det är väll ett ganska socialt event?


KM fick en fantasi uppfylld och hånglade med en kanin (fullvuxen alltså, minst 1,90m). Men orkade inte lägga in en stöt på Storm troopern även om det hade varit coolt.


Att köa är inget problem om man hamnar lite längre fram än man borde och en stor australiensare vill bidra med kroppsvärme.


Det är möjligt att ha en hångeltävling med bara en deltgare, det gäller bara att våga anta utmaningen. Och det underlättar om ens vän som är upptagen säger: ta honom, för min skull... Men jag förlorade tyvärr (eller kanske inte).


Halsont går över om man hetsäter ett paket tuggummi på tåget hem.


Träningsverk på konstiga ställen och panda-look av skuggorna runt ögonen, de e re värt.


//KM

Av Niffe & KM - 11 november 2010 14:11

Det här med att stänga av är lite roligt. Jag menar då att stänga av spaningsradarn. När man singel så, ganska omedvetet, åker ögonen över folk och man spanar näst intill hela tiden. Men så snart man träffar nån så stängs den av. Man kollar ju fortfarande och vilar fortfarande ögonen på finingar men inte alls på samma sätt. Det är lite roligt, stänger den av sig själv liksom?


När jag var singel så behövde jag knappt börja prata med en grabb innan jag hörde bröllopsklockor slå och jag såg mig själv i bröllopsklänning glidandes mot altaret. De framtida barnen brukade också visualiseras. Ofta med stora bruna ögon, oavsett om mannen i fråga hade det eller inte. Jag har blå så jag behöver en mörkögd för att få sånna ungar. I alla fall, man och brudmarschen i huvudet. Duu du du duuuu... Men nu har det gått över. Av förklarliga skäl. Men nu hör jag de där klockorna för KM. Hon ska bli tvåbarnsmamma, nästan i alla fall. Jag sätter (jag tänkte säga min kaffemugg men jag ångrar mig) 10 kanelbullar på det. Nej, make it 20.


/Niffe

Av Niffe & KM - 10 november 2010 23:12

Har kommit fram till att det inte är tvåbarnspappan som är konstig, det är mina andra killkompisar som inte bjuder mig hela kvällen när vi är ute. What's up with that liksom?


Nej men allvarligt, ju mindre moves han gör, desto fler fel hittar jag. Jag är inte den typen av tjej som du ska ge tid att fundera, då funderar jag på utvägar. Men så kommer han där och kastar ut snöret igen... Jag vann två diksussioner ikväll, varav en var politisk! Yes! Och jag är oftast inte dålig vinnare (eller hur :P) men om någon kallat mig svin måste jag ju gnugga hans näsa lite i det. Och fast jag gjorde det fick jag ändå en inbjudan till hemlagat. Okej att det var på sms efter att vi sagt hej då. Men det är just det jag menar med snöret... När vi sa hej då var det en snabb kram och "ha det så bra KM". (Jag gillar inte när killar använder mitt namn, har blivit dumpad på det viset.) Då tänkte jag: jaha, vi ÄR vänner. Sen kom messet. Puh! Vad vill han? Kan han skaffa lite mer hår så jag slipper dissa honom om han nu är intresserad?


//KM

Av Niffe & KM - 10 november 2010 20:51

Fick sms:


- I och med att jag inte tänkt skicka ett MVH på ett tag, skulle du vilja ha en tandborste hos mig då?


(När puss byts ut mot MVH i sms vet man att det är slut)


//Niffe

Ovido - Quiz & Flashcards