me2

Alla inlägg under november 2010

Av Niffe & KM - 5 november 2010 14:25

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag är en rastlös själ. Den rastlösa själen är stressad. Ställde en fråga som jag inte vill ha svar på. Damn. Ställ aldrig frågor som ni inte vill ha svar på. Jag säger bara det. P-Å sitter bredvid som moraliskt stöd (ekpinnen). Jag fasar för svaret. Damn. Jag vill hem och kräkas. Andra gången för idag som jag skakar i hela kroppen.


/Niffe

Av Niffe & KM - 4 november 2010 21:34

Nu har jag filosoferat lite till. Vilken tur ni har som får dela så många av mina intressanta tankar idag! Men nu utgår jag faktskt från Niffes tankar... Som egentligen är rätt så lika mina.


Vi har pluggat i Växjö, där det finns en polishögskola. Polistjejerna är inte de mjukaste, mesigaste tjejerna direkt.. Och igår funderade Niffe över varför man som tjej skulle gilla sånna tjejer, varför inte ta en kille då? Men nu har jag tänkt lite mer på det. Det finns ju mesiga killar också, kan man lika gärna ta en tjej då? Och sen är det helt fel i grunden, inte särskilt stor tilltro till tjejer. Varför ska tjejer vara mesiga och killar vara tuffa? Så är det ju inte! Man gillar den man gillar och alla har olika personligheter och kön, hänger inte ihop. (Eller alltså, alla har inte olika kön, det finns ju inte så många att välja på.. Men ni fattar.) Jag menar, min gamla tränare var ju inte den coolaste killen fast han tränade kampsort och hade snopp.


Så, nu ska jag låta mitt lill ahuvud vila för idag.


//KM

Av Niffe & KM - 4 november 2010 17:36

Funderade lite på singel vs. par idag. Jag är ganska bekväm i singellivet nu.. Jag tycker om att vara ensam, bara inte att känna mig ensam. Har fortfarande inte tröttnat på helgerna, nu är det torsdag och man funderar på vad man ska hitta på. Det är roligt med helg, man bryter av vanorna. För mig är helg synonymt med att gå ut. Känslan av att fixa sig, käna sig snygg och gå ut för att dansa.. Nice! Hittar man en snygg kille.. Ragga är roligt alltså. Det som är tråkigt är dagen efter. Är det en lördag hämtar man sig och packar undan ångesten tills på söndagen.


Men sen har vi ju de andra fem dagarna i veckan... Det är då jag kanske skulle vilja ha en kille. Eventuellt. Helgkänslan kanske försvinner? Men i utbyte mot en trevlig vecka. Man kanske inte behöver helgerna så mycket om man har ett liv de andra dagarna? Visst, man kan gå ut fast man har pojkvän och jag behöver inte alls ragga. Men att veta att jag kan, om jag vill. Hmm... Kom fram till att det ärskönt att vara singel, ingen att ta hänsyn till, ingen att tänka på, bara bry sig om sig själv. Det tråkiga med att vara singel är att man inte har någon att ta hänsyn till, ingen att tänka på, bara bry sig om sig själv.


Jag är väldigt självständig, klarar av det mesta och vill faktiskt göra det mesta själv (så det blir rätt). Det enda jag behöver en kille till är det känslomässiga. Så det måste vara riktigt bra känslor som dyker upp så att jag vill ersätta allt det andra. Hoppas det finns. Annars klarar jag mig ändå.


//KM (Ja, det var en rörig text... Därför det fick kallas filosofi!)

Av Niffe & KM - 4 november 2010 12:17

KM och jag bloggar egentligen till varandra. Som att skriva en dagbok som man låter den andra läsa. Men så skriver vi nog också för vår egen del. För att det är skönt att skriva av sig.


Men jag undrar lite över vilka det är som läser vår blogg. Jag vet ett par stycken, men ni andra? Det är rätt häftigt att någon äns vill läsa vårt dravel, vi skriver ju inga Nobelpristexter precis. Jag menar, KM, du som blir biten hela tiden. Tänk liksom att folk vet det. Å jag då, som får moderskänslor till en tanig liten ekpinne. Vi är störda. På riktigt. Och folk läser det.


/Niffe



Av Niffe & KM - 3 november 2010 15:44

KM sa Tänk inte så mycket.............


Men det är ju det man gör, eller? Jag har för mig att vi tänker ca 65 000 tankar per dag, det är en del. Det innefattar ju alla tankar, även de där tankarna som inte räknas egentligen, som exempel att man kanske skulle ha rosa strumpor idag. Sjukt onödig tanke. Vem bryr sig liksom. Men i alla fall en tanke.


Men så finns ju de där tankarna som räknas. De där om man ska byta jobb eller om kärleken är värt det. Eller om man skulle bjuda ut den där personen man spanat in ett tag. Eller om vilken utbildning man vill gå och vart. Om man ska skaffa snoris eller inte. de där stora tankarna.


Tänk inte. Jag tror hon menar att allt behöver inte lösa sig just nu. De stora tankarna kan få vila en stund och de små kan få ta över ett tag. De där om att kanelbullar är goda, ta en till vetja. Jag gillar dig, vi kan köra på med skygglappar ett tag innan vi kollar vad som finns vid sidan.


//Niffe

Av Niffe & KM - 2 november 2010 21:51

Satt och lyssnade på så intressanta gruppredovisningar idag... Så intressanta så att jag började fila på inledningen till talet jag ska hålla på Niffes bröllop. Det spelar liksom ingen roll vem hon gifter sig med, kommer ändå bara prata om oss två och dra så många interna skämt som möjligt. Måste lära mig sjunga tills dess också... "Det är över nu, men jag kommer ihåg alla dagar med dig... Det är över nu!" Men faktiskt, tänkte lite på mitt eget bröllop också (många presentationer) och hur jag ska ordna bordsplaceringarna vid honörsbordet. Lurit sånt där, måste börja planera i tid. Om det går som jag tror kommer jag vara singel tills 35 ungefär, sen träffa en snubbe, flytta ihop, gifta mig och skaffa barn inom ett år. Då är det lika bra att vara förberedd.


Var på bio ikväll med min fru (enligt tvåbarnspappan i alla fall) och såg världens konstigaste film. Den var bra, men... konstig. Scott Pilgrim vs. The world. Och efter lite skvaller så kom jag fram till att jag har legat med min frus pojkväns chef. Det du!


En mycket givande dag med andra ord.


//KM

Av Niffe & KM - 2 november 2010 17:01

Jag har en förmåga att ge ting själ. Inte så att de börjar leva a la Skönheten och Odjuret. Nej. Det kan inte ens jag. Jag som nästan kan allt. Men jag gör dem mänskliga i mitt huvud. Ger dem namn och karraktärsdrag. Det är därför jag saknar min pinne.


Min pinne? Jo, jag fick en ek av Å i födelsedagspresent. Jag döpte den till Åke och han är så himla söt. Han är ganska liten, inte mer än en pinne. Åke är frusen av sig, precis som mig och därför fick Å stränga order om att vira in krukan i papper innan den ställdes ut på balkongen. Jag är lite orolig hur han mår och jag saknar honom lite. Vet ni att ekar kan bli upp till 1000 år gamla? Fantastiskt. Jag måste hitta nån som tar hand om Åke efter mig, så hans framtid är säker.


//Niffe

Av Niffe & KM - 2 november 2010 11:14

Använde just uttrycket: Var sak har sin tid..


Hur gammal var jag nu igen?!!


/Niffe

Ovido - Quiz & Flashcards