me2

Alla inlägg under maj 2010

Av Niffe & KM - 25 maj 2010 11:42

Okej, så KM ska hångla med 24 killar. Jag vill bara hångla med en, tänk om man  kunde snubbla över en pojke som är lite av en Håkan Hellström, pojkig, glad, sprudlande men med en allvarlig rödvinsdrickande sida också. Jag ska bli mer av en preppy girl.. passande pojke efterlyses...


//Niffe

Av Niffe & KM - 24 maj 2010 22:39

  Hittade en kompis på Lundakarnevalen...

Av Niffe & KM - 24 maj 2010 22:20

Satt och diskuterade med min klasskompis M idag vad vi ska hitta på i sommar. Båda ska jobba mycket, jag är singel och hon funderar på att bli det.


1. Först ska vi skaffa ett ställe. Att hänga på alltså. En mysig liten krog (måste ha uteservering) där vi kan steka lite och lära känna personalen. Viktigt att ölen är billig, men gästerna är heta. Snott idén från P, deras gäng har massor av ställen.


2. a) Sedan måste vi hitta ett ställe till, så att vi har någonstans att gå ut när vi blivit fulla på den billiga ölen.


2. b) Alternativt börja jobba på någon nattklubb så vi kan bli vipade där när vi är lediga. I så fall ska M sitta i kassan i entrén, för hon är bitter så det passar bra. Har ni någonsin mött någon trevlig i kassan? Jag ska vara dörrvakt så jag får tillfredsställa mitt maktbehov. Och kaxa mig så mycket jag vill...


3. Vet inte hur vi kom fram till det, men vi ska ragga upp 24 killar var i sommar. Det blir ungefär 2 st/vecka. Det klarar man ju. Hänger lite ihop med dom ovanstående punkterna... Blir lättare om vi har bra ställen att gå till liksom.


Det kommer bli världens kanske någonsin bästa sommar.


Chip och hoj! //KM

Av Niffe & KM - 23 maj 2010 21:18

Helgen började nästan redan i torsdgaskväll för jag var bara i skolan en timme i fredags. Vid elva på kvällen ringde P och förklarade att han var för gammal för att träffa mig. Han klarade inte av det. Jåbbitt! Tycker att han skapar ett problem som inte finns eftersom han inte kan specificera varför det är krångligt att han är äldre. Men men, ses antagligen på en uteservering nära dig i sommar.


Alltså drar jag till Lund på fredagen med en känsla av att detta blir ännu en sluty singelsommar och det är dags att inviga den i helgen. Fredagen blev lugn och trevlig, träffade två vänner som jag inte sett på länge. Lördagen däremot... Niffe kom ner och fetsen började. Rosé hela eftermiddagen sen gick vi på spriten. In på karnevalen halv tolv, hittade två amerikaner. Niffe och H börjar hångla och jag är hjul nr 5 i församlingen. (Trodde jag iaf. Minnesluckor så att säga.) Går till ett uteställe och har en kass fot så jag satte mig ett tag för att vila. De andra dansar och hånglar när en kanadensare dyker upp och förbarmar sig över mig. Han hälsar ungefär sen hånglar han upp mig. Trevligt trevligt. När vi är på väg hem sen cyklar någon förbi och smäller mig på rumpan, när jag vänder mig om är det han som säger "driveby buttslap"! Hahaha, helgens uttryck.


Och så till minnesluckan där i parken... När vi vaknade i morse kommer Niffe på att jag hångade med en kille där också, så jag var egentligen inte så ensam. Vi stod tydligen och snackade ett tag och han körde värsta "the game" strategierna på mig. Så tillslut hånglade vi lite och sen försvann han. Men sammanfattningsvis: Let the summer begin! And bring in the hoes...


//KM

Av Niffe & KM - 23 maj 2010 18:14

Föreställ dig den mest maskulina, vältränade, långa, ja helt enkelt enorma amerikan du kan tänka dig och sen gångar du det med 7 så får du mitt lördagshångel! Han är rugbyspelare och en levande gud (han är sååååå stooooor!!). Wow wow wow.. Jag kan inte sluta tänka på honom.


I alla fall så var helgen allt man kan önska och lite till med bra band, trevligt folk och fest fest fest!  Dags att vila upp sig inför en jobbarvecka, känns lite B efter några dagar av riktigt skoj. Men men, sånt är väl livet.


KM får uppdatera er med hennes hångel. Det var action för oss alla. =)

Av Niffe & KM - 21 maj 2010 17:32

   Finanserna är inte vad de brukade vara. Lågkonjunktur i börsen så jag förvandlades till en brottsling. Resekassan plundrades för att kunna gå på festival. Men det är det nog värt! =)


/Niffe

Av Niffe & KM - 20 maj 2010 22:00

I helgen är det dags för Ludakarneval! Och det är behövligt vill jag säga... P är så dum! Har knappt hörts av alls på sistone och igår messade jag honom och frågade om vi skulle ses. På kvällen ringer han upp när jag hänger med några vänner (eftersom han inte svarade tidigare så tyckte jag det var okej att hitta på något) och säger att jag ska ringa när jag är på väghem så han kan hänga på om det inte blir för sent. Ringer en stund senare, vid tio-tiden, då svarar han inte. Jag skickade ett mess när jag gick och lade mig men han har inte svarat sen dess. Konstigt att man inte hör av sig under dagen och förklarar varför det blev så liksom. Han är så konstig!


Så till helgen blir det en lite tripp söderut och förhoppningsvis hittar jag något (någon) annat att fördriva tankarna med. Är trött på ignoreringsstilen... Särskilt om man kör den halvhjärtat! Ska man ignorera någon får man göra det fullt ut. Men en förklaring hade ju helt klart varit bäst.


//KM


Av Niffe & KM - 20 maj 2010 19:03

Helgen bjuder på en hel del fest. Allt dejtlöst då boytoyen inte kan gå på festivalen, vilket gör att det finns öppningar för nya upptåg... så att säga. Lite mer intensitet eftersökes ju.


På lördag är det Lundafestivalen som gäller och KM har redan en del gamla upptåg där som kanske kan återupptas. =)


Helgens ord är upptåg helt enkelt.

Ovido - Quiz & Flashcards