me2

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Niffe & KM - 12 mars 2011 17:00

Det här med att vara ihop är svårt skit. Det finns en del som jag vill säga Å men ja.. knepigt detta.


Alltså, jag tror att hon känner sig lite låst. Men det vill jag inte, det här med plugg och så verkar vara en känslig fråga. Jag vill egentligen säga att du, jag finns här. Jag kommer finnas här och sök det du vill var du vill. We´ll make it work. Å du, när det kommer till att flytta ihop så har jag inte bråttom, men jag gillar tanken. Jag är lite av en fegis och bara tanken att jag vill detta med dig är fantastiskt för mig, därför jag är så glad, att det som jag velat känna innan är det som jag faktiskt känner nu. Ingen stress liksom, jag vill inte springa i förväg. Det vi har nu är super och det är bara roligt att leka med tanken, men du behöver inte bli rädd. Och det där med att jag berättat om alla mina knep i förhållanden är bara för att du ska veta, så att du kan plocka ner mig om det händer. Och när jag inte ville ses häromkvällen var för att jag kände the drama queen väckas till liv och jag vill inte att du träffar henne. Jag blir så hemsk då och jag vill inte sätta igång bråk bara för att det kliar i mina ben av rastlöshet. Det har inget med dig att göra, det är bara så jag känner ibland och det betyder inte att något är dåligt. Jag kommer inte rymma min väg som jag gjort innan, du alldeles för speciell. Men ibland måste jag ducka för mina mörka sidor och jag kommer göra allt för att du inte ska behöva möta dem. Och du, det där med barn, fan, det är skitkänsligt för dig och jag vet det. Men det ger inte mig utrymme för att säga att jag vet inte om jag ens vill ha barn. Kanske, kanske inte, men jag vågar inte säga något alls. Jag vet inte ens vart jag står i den frågan så du behöver inte gå runt och vara rädd att jag kommer dra upp snacket för det är jag inte klar med själv. Jag tänker inte på det, det borde du inte heller göra. Andas ut.


Wow, det vill jag säga. Men jag vet liksom inte hur. Jag vill bara få henne att förstå att jag vill vara ihop. Punkt. Hur och när och var spelar ingen roll. Det löser sig. Det kommer inte vara perfekt, men jag kommer göra vad jag kan. Sen att jag är som jag är ibland, det får liksom vara så. Hmmmm.. Nu känner jag mig lättad. Ska bara försöka få fram detta till Å. Eller inte. Vaffan. Tanskeläsning vore ju inte så dumt ibland. Ba: du, läs mina tankar å sen behöver du inte kommentera, bara ta in och nicka lite och sen pratar vi aldrig mer om detta. Okej?


// Niffe



Av Niffe & KM - 12 mars 2011 12:48

Hade jag skrivit på sistone hade det bara varit gnäll i alla fall. Händer ju ingenting! Skola, jobbintervjuer och två hångel... Det är vad det nya året erbjudit hittills. Förrutom Florida! I looove the states! Visst är de ytliga, men mycket mer sociala, trevliga och serviceminded. Svenskar i jämförelse upplevs som de trevliga expididerna i Spanien typ. Kollade alligatorer i Everglades, åkte Segway längs South beach, fixade ner mammas kompisar från Boston som en födelsedags surprise, såg Miami Heat vs.  Cleveland Cavaliers, kollade raketer på NASA... Men det bästa med hela resan... Det bästaste av allt. Trummvirvel! Harry Potter landet på Universal Studios! Jag vill bo där, jag vill bli en trollkar och åka Harry Potter tåget till jobbet varje morgon.


//KM


           

Ovido - Quiz & Flashcards