me2

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Niffe & KM - 21 mars 2011 17:13

Glida med fyra år på en ekonomiutbildning utan att fatta något? Läser en av de mest beryktade kurserna nu på HHG, den är på avancerad nivå och den sista inför magisterexamen. Så visst är den ganska svår. Men den tjejen vi har i vår grupp... Undrar om hon läst någon grundkurs eller det här är det första hon gör sen, typ mellanstadiet. Idag lärde vi henne vad bisatser i meningar är. Hon hade kollat stavning och sånt i dokumentet och markerat det överallt för så kan man ju inte skriva med massa kommatecken mitt i meningen.


Sen har vi fått lära henne vad kassadifferens och kreativ bokföring är också. Har man lyckats undvika de uttrycken under fyra år är man duktig. Hon borde sätta det på CV:t under starka sidor. För det lär vara ganska tomt där.


Tack för att jag fick spy lite galla! Fick nästan tjafsa lite med henne idag, men hon drog sig undan i sista sekund. Antar att hon fattar att hon inte bidrar med allt för mycket.


//KM

Av Niffe & KM - 21 mars 2011 08:18

Jag lider av tv-spelstummar. Bamseplåster på igår och försökte få trötst av tjejen, men då hon också led av tv-spelstummar så gick det sådär. I alla fall har helgen varit ämäjsing, fem humlor av fem möjliga. Eller fyra och en halv, jag förlorade på tv-spelet och blev rätt sur faktiskt. De ömma tummarna känns som en bitter reminder av mitt nederlag. Damn.


I alla fall så är jag på utmaningen som KM slängde upp här i helgen. 5 kg. Lätt att vi ska. Och det verkar som att jag får ta och se den där filmen också, behöver en knuff i rätt riktning. 


Nu jobba, skriver kanske mer senare!


Tjillevippen!


//Niffe 

Ovido - Quiz & Flashcards