me2

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Niffe & KM - 13 mars 2011 15:29

Nu kan jag andas igen... Känns som jag stått och trampat vatten ett tag, och i veckan hamnade jag under ytan några gånger. Bara någon månad kvar, sen kommer jag fram till strandkanten. För tillfället har jag en luftmadrass att vila lite på i alla fall.


I fredags var jag ute med några vänner, en gammal och tre nya som jag inte druckit med innan. Spännande med tanke på att jag sovit fem timmar natten innan och hade gjort tre tentor på en vecka, så jag lämnade tolleransnivån hemma. Min kompis nya pojkvän undrade vad jag tyckte om honom, så jag sa det alla tänkte på men ingen vågade säga högt. Stekare! Och han var förvånad?! Detta var pusselbitarna:

-Backslick (a.k.a framgångsfrilla)

-Stor klocka

-Skjortan liiite för uppknäppt

-BMW:n (som han skröt om hur fort han lyckades köra)

-Solariebrännan (så mörk så jag frågade om han varit utomlands nyligen)

-Han gillade Harry Potter (trodde han var jättesarkastisk, men det var han visst inte). Okej, inte en stekig pusselbit, men då drar vi till med det gamla goda, värdelösa ordsspråket: Undantaget som bekräftade regeln.


Vad skulle ni svara på frågan om hur han uppfattades?Tycker fortfarande jag hade rätt, och ska tilläggas att jag gillar stekare, så försökte faktiskt inte förolämpa honom. Lyckades till och med få till en tequila utmaning, så jag sitter i skiten nästa gång vi ska ut.


Träffade även den söta bartendern från Tranquilo, ska bli mitt nästa mål. Hade varit perfekt att prata lite med honom när han själv var ute, men ingen av oss vågade riktigt. Känns lite skabbigt att ragga på honom när han jobbar (har försökt det innnan, med en annan bartender, tydligen är det inte hett att ragga på nyktra människor i fyllan. Who knew?!).



Nu ska jag läsa min nya bok och lära mig hur det funkar. "Alla får ligga." And then?


//KM

Av Niffe & KM - 13 mars 2011 12:42

Okej, igår behövde jag få ur mig lite grejer. Kanske skulle uppdatera lite om bakgrunden till det där konstiga inlägget.


Well, Å och jag är fortfarande ihop. Väldigt mycket så, vi har träffat delar av varandras familjer (det gick fint) och vi har börjat prata om att eventuellt flytta ihop om ett tag. Men på senaste tiden har jag känt att hon har gått runt med några frågetecken och jag vet liksom inte riktigt vad det handlar om (eller så är jag kanske bara paranoid). Och mitt tidigare inlägg var ett "rensa-luften-grej" som jag hade med mig själv och en fantasi-Å som jag sa det till. Lite som att jag hoppades att fantasi-Å skulle skvallra till Å att hon inte behöver freaka. Eller i alla fall tänka på det. Freakning sysslar vi inte med längre. Tror vi.   


Men ni, jag är kär. På riktigt. Och ni vet ju sedan tidigare hur mycket hon betyder för mig. Jag får hoppas att jag betyder lika mycket tillbaka helt enkelt.


//Niffe


Ovido - Quiz & Flashcards