me2

Alla inlägg den 3 juli 2010

BRB

Av Niffe & KM - 3 juli 2010 21:27

Pratade lite med vakterna på jobbet under rasten idag och vi kom in på förkotningar man använder på nätet. En av dem var i 50års åldernoch den andra är den heta som får mig att rodna, han är väll strax under 30 skulle jag tro. Så han borde väll veta lite kan man ju tycka... Men BRB kunde ingen av dem... Det blev en ny variant istället, så numera betyder det "be ready bitch"!


//KM - Vem behäver P? I den här stan finns det resurser snäckan, feta resurser!

Av Niffe & KM - 3 juli 2010 21:19

Nu har mitt nya liv börjat! Ser inte riktigt ut som planerat... Men var det inte fuck the plan som gällde? Lite midre sömn, lite mer jobb och lite mer fylla än innan. Observera mer, inte fler. Festar mindre än i våras, men har börjat drinka på sistone istället för öl och vin som innan. I like my new life!


Var ute och åt middag med några vänner igår och efteråt tog vi en drink eller två. Gick förbi stället med dörrvakten och kollade läget, men det var mycket folk där.

Dörrvakten: Ska ni inte komma in?

KM: Nää, ser lite fullt ut.

Dörrvakten: Vad menar du med fullt?

KM: Att det inte finns någon plats?


En riktigt klipsk kille det där. Men Niffe har sagt att jag måste hålla mig på mattan när det gäller honom, så att jag inte förstår det stället. Och det är sjuuukt bra faktiskt. Och det börjar nog bli mitt ställe, så kanske kan bocka av en av sakerna på in sommarlista.


Beställde två mojitos av en gullig bartender igår, och vi fick inte betala. Inte så att han sa något, han tog bara aldrig kortet fast jag viftade med det. Så tänkte att han ville flörta lite, men han tittade knappt på oss heller. Han kanske känner igen mig sen innan, men han hälsade inte heller. Knäppt tänkte vi och undrade om vi snott drinkarna eller inte. Men när jag skulle köpa en öl senare fick jag knappt betala då heller. (Och han var jäkligt kvick på att ge notan till alla andra.) Hihi! Tänk att något så litet som en gratis drink kan piffa upp en kväll så mycket!


//KM

Av Niffe & KM - 3 juli 2010 01:39

Undre medelåldern i alla fall. Som sagt, ny sommar = nytt jobb. Vilka grabbar har vi där då? Finns det någon potential? Yäz! Fast de flesta hetingarna är nog över 40 skulle jag tro :P Det enda som är ivägen lite är ringarna. Och klädstilen då kanske. Det finn unga grabbar där också, men de är inte särskilt heta tyvärr... Men 40-åringarna skulle kunna lära en hel del där angående klädsel.


Medelåldern: piké (oftast reklamtryck från partnerföretag), knälånga jeansshorts (så de tror de ser ungdomliga ut) och aningen för höga strumpor för att passa till shorts.


Kidsen: dressade shorts (när det är varmt, annars jeans) och skjorta. De med högre positioner har t-shirt och kavaj. Hett! Synd att facen inte hänger med där bara...


//KM - Numera vuxen

(Yes! Har faktiskt druckit två koppar kaffe idag... Även chokladespresso är kaffe...)

Ovido - Quiz & Flashcards