me2

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Niffe & KM - 25 juli 2010 21:46

Såg denna trailer på tv nyss, associerade sjukt långt. Jag skrattade lite för mig själv faktiskt. 0:50 in i trailen, istället för rymden tänk studentpuben och istället för utomjording tänk utbytesstudent. Detta är mer än vanligt på Stallarna där de kryper upp bakom en och lägger en hand på baken och nafsar en i nacken och hoppas att man ska go with it. Äckelpottor rent ut sagt. Mycket sånt där.



//Niffe

Av Niffe & KM - 25 juli 2010 16:37

Skulle jag råka ut för något konstigt? Någon stört kommentar från en främmande människa? Neee.... Eller? Är det du som luktar vitlök NIffe?


Skulle till en vän på födelsedagsfest igår och satt och väntade på bussen. Stod ett gäng bredvid och pratade. Då tog ungen tag i sin morbrors (eller något) hand och drog fram honom till mig och sa "nu ska du bli kär i den här flickan". Tänk om det vore så lätt. Sen satt vi och pratade lite på bussen, visade sig att han varit utomlands ett år i Spanien och Norge (samma som jag gjorde förra året). Men han var lite bakom (eller full) och hade redan tjej så det var bara ett allmänt sitta och prata på bussen samtal. (För sånna har man ju jämt.)


Sen hoppade han av och en ny kille kom på. Barfota i badbyxor med en jättestor ryggsäck, så han höll nästan på att ramla baklänges. "Ursäkta, vet du vad det är för dag idag?"

-Eh ja, det är lördag.

-Jaha, är det därför alla luktar så gott? Det gör inte jag... Har inte duschat på flera dagar.


Jahapp tänkte jag. Tack för informationen! Why?


Men i övrigt en trevlig kväll utan större dramatik. Efter att ha återupplivat lite 90-tals minnen i musikväg så gick vi ut på ett ganska kasst ställe. Drack några shots, blev lite full och åkte hem. Shit happens. Nu är det söndag igen!


//KM

Av Niffe & KM - 25 juli 2010 05:50

Efter brytningen med A har jag inte haft några som helst tvivel. Det var helt rätt att bryta, kanske kunde det gjorts lite snyggare men det är som det är. I alla fall så träffade jag hans vänner i veckan och de övertygade mig än mer om att jag gjort rätt. A är alldeles för tam för mig, initiativ och framåtanda finns knappt.


I alla fall så kan jag tycka att det är konstigt hur man kan trilla in i någons liv ett tag. Man är på en viss plats och för en stund så tillhör man någon annans värld, det är ganska häftigt. A och jag träffades på ett cocktailparty och där svepte han mig av golvet med sitt intresse och faktiskt också sin framfusighet. Detta visade sig inte alls vara karraktärsdrag som han bär på, tvärt om. Men i alla fall så är det lite roligt hur man korsar varandras vägar. Ofta är korsningarna roliga och välkomna, de flesta människor är faktiskt väldigt intressanta och mötena bär ofta med sig mycket bra.


Vart ville jag nu komma med detta? Jag vet inte, efter att varit vaken hela natten så känner jag mig grumlig i huvudet men jag tror att det jag vill säga är att A är helt igenom avslutad och arkiverad som en trevlig korsning. Det känns riktigt bra. Vad säger du KM om P, är han helt arkiverad eller finns han fortfarande i medvetandet?


//Niffe - världens kanske någonsin tröttaste flicka just nu






Ovido - Quiz & Flashcards