me2

Alla inlägg under juli 2010

Av Niffe & KM - 13 juli 2010 19:34

Vaknade tidigt och slängde på mig en sommarklänning och hoppade på cykeln till kondiset. Konditorn är en gammal vän till oss och hälsade mig med kommentaren "God morgon Ronja!"... Jag tror hon syftade på den långa mörka hårmanen som stod åt alla håll och kanter. I alla fall så blev det frallköp.


Väl hemma fixades det frukost till hela familjen och sedan var det solning som gällde. I eftermiddags bjöds det på vattenkrig med mina syskon och nu har vi lagat god mat och ätit tillsammans med vänner från Stockholm.


Dagens ord är alltså sommarlov, inte semester utan en solklar sommarlovsdag med betyg MVG!!


//Niffe

Av Niffe & KM - 13 juli 2010 19:13

Något geni hade grävt av kblarna vid jobbet idag så internet och telefonerna låg nere. I stort sett hela kontoret blev ledigt och gick hem efter lunch. Men såklart kan KM och en kollega fortfarande jobba i attestsystemet så ingen fika för oss.


Men fick ett glassogram från mitt förra jobb för att jag sa upp mig (ska man ta det som en komplimang för att man gjort ett bra jobb?). Och så fick jag nytt SIM-kort till telefonen idag så jag är kontaktbar igen. Man får vara glad för det lilla.


//KM

Av Niffe & KM - 12 juli 2010 21:25

Tänk dig det här Niffe... Att en av oss är sjukligt förälskad i en underbar man som man är riktigt lycklig med. Lever ett gulligt litet toffelliv i en fin lägenhet man inrett tillsammans. Struntar i helgens utgång för att man ska storhandla på lördagmorgonen inför kvällens parmiddag. Eller säg att båda lever så. Planerar framtiden, försöker skaffa barn och åka till mysiga och lugna semesterställen där det inte är för mycket liv. Semester ska ju ändå vara avkopplande liksom.


NEEEEJ!!! Vad stört det skulle vara... Är sjukt nöjd med att vara singel. Hur skulle våra  liv se ut om vi inte fuckade upp dem hela tiden med knäppa saker? Hur skulle krogbesöken vara om vi bara längtade hem till någon varje kväll? Hur roliga skulle våra skämt vara om vi inte hånglade med skelögda seamens, småbröder eller 87:or?


Funkar ju inte. Det är inte vi.


//KM

Av Niffe & KM - 11 juli 2010 21:06

Niffes helg har inte sett ut som KMs. Nej, jag har jobbat med söta små barn och haft det trevligt trots jobb.


Efter jobbet for jag ut på landet till syster. Nu är jag nyss hemkommen därifrån där jag har legat på en luftmadrass i poolen med en Smirnoff Ice i handen. Syskonbarnen plaskade lite vid sidan om men jag hittade en lugn kant där jag låg och gottade mig. Efter lite grillning och jordgubbar och några drinkar till så fick jag skjuts hem. Nu är det ett öga på fotbollen och ett på msn där KM och jag planerar Turkiettripp i slutet på augusti. Efter katastrofresan till Barca måste vi planera noggrant..


//Niffe

Av Niffe & KM - 11 juli 2010 17:06

En helt vanlig söndag med andra ord. Har sån störd otur nu, fattar det inte riktigt. Skadade tån och mobilen försvann igår. Jag blev garranterat dumpad av P och han är visst mer stalker än mig. (Vi möttes ute och så sa han att jag visst varit på det stället några gånger nu, och undrade om det var nya favoritbaren. Undrade hur han vet det eftersom han inte varit där när jag varit där innan.) Så hur löser KM detta då? Hon raggar upp en kopia av P som var canadensare och ganska så het. Lite mer gentleman än P och vill hjälpa mig med mina mobilbekymmer och se till så jag kommer hem ordentligt. Nog gjorde jag det alltid...


Fast P var dryg och ganska otrevlig igår så är det honom jag tänker på idag... Inte den stackars fransktalande mannen. Så nu sitter jag här med min ångest, och jag har ingen att se fotbollen med heller eftersom jag är isolerad från omvärlden. Vad gjorde människorna innan mobiltelefonen?


//KM

Av Niffe & KM - 10 juli 2010 15:48

Vaknade i morse med ett jätteont knä. Tänkte att jag sovit konstigt. Sen kom minnena tillbaka... Brännboll och vinkväll med jobbet. Vem kunde ana att jag var i så dålig form? Sjukligt jobbig plan de hade mätt ut. Men jag var inte ensam i alla fall och långt ifrån sämst. (Och ont i knäet beror på att jag egentligen inte kan springa utan knäskydd, men det tänkte jag ju inte på då. Så ingen vurpa eller något annat som är ganska vanligt för KM.)


Sen bar det vidare av mot drinkarna. Jag kom direkt från jobbet så var inte särskilt piffad, men det var ju några andra. "Du får tänka på att det här är en av de få gångerna på året som vissa av oss går ut utan man och barn." Kul... Alla var riktigt dragna så de frånskilda tanterna raggade lammkött och vräkte ur sig kommentarer. Lammköttet skarpade upp sig själva på long-board och vräkte ur sig kommentarer. "Ta den i munnen och gurgla runt lite." (Om en flaska vitt, vad trodde du?) 


De försökte lura i en tant att äta öronproppar genom att säga att det var mintsmarrisar. Och den heta 40-åringen är tydligen pingstvän, men kör alltid "fullt ös medvetslös". KM tog sitt förnuft till fånga och åkte hem vid ett. Inga skandaler från min sida, och jag har inte tappat respekten för alla på kontoret. Ännu.


//KM


 

Mintsmarrissarna

Av Niffe & KM - 9 juli 2010 12:15

"-Hon minns inte, fyllekajan." Bingo stäms av Paris Hilton för.. Avaffan, vem bryr sig! Det var mest meningen ovan som jag tyckte var rolig. Det skulle ju likväl kunna handla om mig eller KM, för vi minns fan inte. Fyllekajor. Underskattat ord verkligen. Ingår numer i repetoaren.


KM, din fyllekaja!


Aja, vill ni läsa artikelt om varför Paris stämmer Bingo så är länken här:


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7440577.ab


//Niffe - fyllekajan som går på semester om några timmar men har redan checkat ut hjärnan!

Av Niffe & KM - 8 juli 2010 20:12

Är det det som kallas fingerfärdighet?



Diggar gitarristernas avslut också   

Ovido - Quiz & Flashcards