me2

Alla inlägg under mars 2011

Av Niffe & KM - 14 mars 2011 19:25

På riktigt? "Så ska jag aldrig göra/säga när JAG har barn." Tänkt så någon gång? Nu är det inget radikalt jag tänker på ikväll, utan mest filmer man fick och inte fick se. Det var alltid nyheter vid 22, så en del filmer såg jag en timme av ungefär hundra gånger innan jag var tvungen att lägga mig. The Shining var en av dem. Tyckte den var väldans läskig och jag fick aldrig se slutet för det var "mycket värre". Eller hur! Nu när man sett det undrar man ju... Början är asläskig, slutet är bara fjantigt. När han sitter där som en snögubbe i labyrinten...


Dessutom tyckte mamma att Exorcisten var den läskigaste filmen någonsin (tycker nog fortfarande) så den fick jag aldrig se. När jag väl såg den satt jag och funderade på när det läskiga skulle komma. Var redan avtrubbad av våra ungdomsskräckfilmer. Och det var innan The ring och Saw till exempel.


Så nu till min poäng. Kollade på Pretty Woman igår. Den fick jag minsann se när jag var liten. Det var ju en så gullig och romantisk film! Men hallå?! Har ni sett den? Fattar ni inte vad den handlar om? Fattar ni inte vad hon gör? Mycket bra värderingar att sprida till småtjejer. Ska aaaldrig låta mina barn se den så tidigt. Fast det är en bra film ;o) Satt ju ändå och tutade till Roxette's "It must have been love".


//KM

Av Niffe & KM - 14 mars 2011 13:02












Jag har rätt så många ex. Några av dem är fina fina, några är fina och några är crap som i dåliga människor. Idag har det blivit en nostalgidag i och med ett sms från en av dem. Så jag tänkte dela med mig av min ex-historia för er, i alla fall några av dem.


Jag hade min första pojkvän vid 14 års ålder. Han var 21. Vi åkte runt i hans blå Volvo 240 med tonade rutor. Det kändes galet coolt just då. Men han tröttnade snabbt på mig, en liten snorunge som hängde runt honom med stora beundrande ögon. Han gjorde slut och jag grät. Han ringde och jag svarade inte.


Min andra pojkvän var en parentes. En parentes som jag fortfarande hörs av med, men bara ytligt.


Sen kom han som knarkade och såg monster. Han gjorde mig mörkrädd. Han är fortfarande ute på hal is den stackar´n.


Sen kom det en fin pojke. Han som kom hem för att jag saknade honom så. Jag avslutade varje samtal med kom hem, du saknas. Jag menade inte att han skulle komma hem egentligen, jag bara önskade att han var hos mig. Men han lyssnade och en vacker dag lurade han mig på ett uppdrag och medan jag väntade på en kompis till honom som skulle lämna en grej så knackade det på axeln. När jag vänt mig om så var det inte vännen jag såg, utan honom. Det är bland det finaste någon gjort för mig.


Sen kom en superfin pojke. Han var alldeles för bra för mig. Jag kände mig som en bedragare för att jag inte kunde matcha hans känslor. Det var ett år av ständigt dåligt samvete. Jag kan känna såhär efteråt att jag inte försökte nog.


Sen kom Han. Det var några år av upp å ner, men mest ner. Fast när det väl var upp så var det ordentligt upp. Det som hände tog mig ett par år att komma på fötter ifrån. Han gjorde så mycket dumt. Så mycket oförlåtligt dumt.


Det finns fler, några som är riktiga ex och några som är nästan-ex, då vi var nästan-ihop under lång tid. Men liksom, när jag tänker tillbaka så tänker jag att det var nog bra det som hände. Att Livet tog hand om mig då också, på sitt lilla nyckfulla vis.


//Niffe

Av Niffe & KM - 13 mars 2011 15:29

Nu kan jag andas igen... Känns som jag stått och trampat vatten ett tag, och i veckan hamnade jag under ytan några gånger. Bara någon månad kvar, sen kommer jag fram till strandkanten. För tillfället har jag en luftmadrass att vila lite på i alla fall.


I fredags var jag ute med några vänner, en gammal och tre nya som jag inte druckit med innan. Spännande med tanke på att jag sovit fem timmar natten innan och hade gjort tre tentor på en vecka, så jag lämnade tolleransnivån hemma. Min kompis nya pojkvän undrade vad jag tyckte om honom, så jag sa det alla tänkte på men ingen vågade säga högt. Stekare! Och han var förvånad?! Detta var pusselbitarna:

-Backslick (a.k.a framgångsfrilla)

-Stor klocka

-Skjortan liiite för uppknäppt

-BMW:n (som han skröt om hur fort han lyckades köra)

-Solariebrännan (så mörk så jag frågade om han varit utomlands nyligen)

-Han gillade Harry Potter (trodde han var jättesarkastisk, men det var han visst inte). Okej, inte en stekig pusselbit, men då drar vi till med det gamla goda, värdelösa ordsspråket: Undantaget som bekräftade regeln.


Vad skulle ni svara på frågan om hur han uppfattades?Tycker fortfarande jag hade rätt, och ska tilläggas att jag gillar stekare, så försökte faktiskt inte förolämpa honom. Lyckades till och med få till en tequila utmaning, så jag sitter i skiten nästa gång vi ska ut.


Träffade även den söta bartendern från Tranquilo, ska bli mitt nästa mål. Hade varit perfekt att prata lite med honom när han själv var ute, men ingen av oss vågade riktigt. Känns lite skabbigt att ragga på honom när han jobbar (har försökt det innnan, med en annan bartender, tydligen är det inte hett att ragga på nyktra människor i fyllan. Who knew?!).



Nu ska jag läsa min nya bok och lära mig hur det funkar. "Alla får ligga." And then?


//KM

Av Niffe & KM - 13 mars 2011 12:42

Okej, igår behövde jag få ur mig lite grejer. Kanske skulle uppdatera lite om bakgrunden till det där konstiga inlägget.


Well, Å och jag är fortfarande ihop. Väldigt mycket så, vi har träffat delar av varandras familjer (det gick fint) och vi har börjat prata om att eventuellt flytta ihop om ett tag. Men på senaste tiden har jag känt att hon har gått runt med några frågetecken och jag vet liksom inte riktigt vad det handlar om (eller så är jag kanske bara paranoid). Och mitt tidigare inlägg var ett "rensa-luften-grej" som jag hade med mig själv och en fantasi-Å som jag sa det till. Lite som att jag hoppades att fantasi-Å skulle skvallra till Å att hon inte behöver freaka. Eller i alla fall tänka på det. Freakning sysslar vi inte med längre. Tror vi.   


Men ni, jag är kär. På riktigt. Och ni vet ju sedan tidigare hur mycket hon betyder för mig. Jag får hoppas att jag betyder lika mycket tillbaka helt enkelt.


//Niffe


Av Niffe & KM - 12 mars 2011 17:00

Det här med att vara ihop är svårt skit. Det finns en del som jag vill säga Å men ja.. knepigt detta.


Alltså, jag tror att hon känner sig lite låst. Men det vill jag inte, det här med plugg och så verkar vara en känslig fråga. Jag vill egentligen säga att du, jag finns här. Jag kommer finnas här och sök det du vill var du vill. We´ll make it work. Å du, när det kommer till att flytta ihop så har jag inte bråttom, men jag gillar tanken. Jag är lite av en fegis och bara tanken att jag vill detta med dig är fantastiskt för mig, därför jag är så glad, att det som jag velat känna innan är det som jag faktiskt känner nu. Ingen stress liksom, jag vill inte springa i förväg. Det vi har nu är super och det är bara roligt att leka med tanken, men du behöver inte bli rädd. Och det där med att jag berättat om alla mina knep i förhållanden är bara för att du ska veta, så att du kan plocka ner mig om det händer. Och när jag inte ville ses häromkvällen var för att jag kände the drama queen väckas till liv och jag vill inte att du träffar henne. Jag blir så hemsk då och jag vill inte sätta igång bråk bara för att det kliar i mina ben av rastlöshet. Det har inget med dig att göra, det är bara så jag känner ibland och det betyder inte att något är dåligt. Jag kommer inte rymma min väg som jag gjort innan, du alldeles för speciell. Men ibland måste jag ducka för mina mörka sidor och jag kommer göra allt för att du inte ska behöva möta dem. Och du, det där med barn, fan, det är skitkänsligt för dig och jag vet det. Men det ger inte mig utrymme för att säga att jag vet inte om jag ens vill ha barn. Kanske, kanske inte, men jag vågar inte säga något alls. Jag vet inte ens vart jag står i den frågan så du behöver inte gå runt och vara rädd att jag kommer dra upp snacket för det är jag inte klar med själv. Jag tänker inte på det, det borde du inte heller göra. Andas ut.


Wow, det vill jag säga. Men jag vet liksom inte hur. Jag vill bara få henne att förstå att jag vill vara ihop. Punkt. Hur och när och var spelar ingen roll. Det löser sig. Det kommer inte vara perfekt, men jag kommer göra vad jag kan. Sen att jag är som jag är ibland, det får liksom vara så. Hmmmm.. Nu känner jag mig lättad. Ska bara försöka få fram detta till Å. Eller inte. Vaffan. Tanskeläsning vore ju inte så dumt ibland. Ba: du, läs mina tankar å sen behöver du inte kommentera, bara ta in och nicka lite och sen pratar vi aldrig mer om detta. Okej?


// Niffe



Av Niffe & KM - 12 mars 2011 12:48

Hade jag skrivit på sistone hade det bara varit gnäll i alla fall. Händer ju ingenting! Skola, jobbintervjuer och två hångel... Det är vad det nya året erbjudit hittills. Förrutom Florida! I looove the states! Visst är de ytliga, men mycket mer sociala, trevliga och serviceminded. Svenskar i jämförelse upplevs som de trevliga expididerna i Spanien typ. Kollade alligatorer i Everglades, åkte Segway längs South beach, fixade ner mammas kompisar från Boston som en födelsedags surprise, såg Miami Heat vs.  Cleveland Cavaliers, kollade raketer på NASA... Men det bästa med hela resan... Det bästaste av allt. Trummvirvel! Harry Potter landet på Universal Studios! Jag vill bo där, jag vill bli en trollkar och åka Harry Potter tåget till jobbet varje morgon.


//KM


           

Av Niffe & KM - 11 mars 2011 09:54

Jag har ändrat min Facebook-status till In a relationship. Det trodde ni inte va?! Jag som är livrädd för sånt. Inte för att ändra den så, men att ändra tillbaka om det inte skulle funka. Det känns som en reträtt, att förlora mark (eller ansiktet, sårbart liksom) och det är det som har gjort att jag aldrig uppdaterat något på FB. Men nu så!


Well, jag vet inte vart jag ska börja. Jag var suuuupernära att få det där jobbet som jag sökte när jag bad er hålla tummarna (tack för det förresten, det tog mig långt men inte riktigt hela vägen, men fin insats av er!   )  men en annan brud knyckte det framför ögonen på mig. Vill ni veta vad det var som gjorde att jag inte fick jobbet?! Jag var FÖR insatt i vad det handlade om!!! Jag låg mer på chefsnivå än projektledare, sitter ju i samma arbetsgrupper som turistchefen så ja.. Men liksom, värsta chansen för dem att starta från hundra men nej.


Så jag är kvar här, i fina byggnaden med fina kontor och jag håller på att motivera mig för kommande saker. När det gäller min fina Å, fina fina fina Å så är allt bra. Jag uppdatera er senare om nyheterna där men om jag säger träffat föräldrar så kan ni ju fundera över det!


Tjillevippen så länge!


//Niffe


PS. KM är uppdaterad på att bloggen är igång igen, hon uppdaterar nog snart!

Av Niffe & KM - 10 mars 2011 14:31

En gång till, ska vi köra igen? Men lovar ni att inte tycka att jag är tråkig?


//Niffe

Ovido - Quiz & Flashcards